🔹حسن میردار‌هادی‌پور از مالکان رستورانی در جاده چالوس: شب سیل مردم در این منطقه گرفتار شده و عزیزان آنها نگرانی جدی درباره سلامت شان داشتند‌، متاسفانه به واسطه مشکل آنتن‌دهی،‌ اطلاع‌رسانی انجام نمی‌شد و همین امر فشار روانی به گیرافتادگان در سیل و خانواده‌هایشان وارد کرد.

🔹عطااله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران: برای رودخانه چالوس دو تقاضای لایروبی مطرح شد، ما به یکی از آنها پاسخ مثبت داده‌ایم.

🔹محمد شریفی فرماندار چالوس: برآوردهای فعلی نشان می‌دهد که سیل در مسیلی اتفاق افتاده که باید در آن عملیات آبخیزداری انجام می‌شد.

🔹محمد فرامرز، مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخوانداری سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری: حوضه آبخیز چالوس ۳۲ هزار هکتار است. آبخیزداری برای کل منطقه چالوس به ۱۰۰ میلیارد تومان می‌رسد،‌ این در حالی است که بودجه کل کشور در این موضوع به ۱/۶ همت و یا ۱۶۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

🔹علی بیت اللهی، عضو هیات علمی‌مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی: در کره جنوبی‌،‌ نپال یا اندونزی سیستم هشدار میدانی داریم. در مسیل‌ها و آبراهه‌های که پتانسیل سیل دارند ارتفاع سنج‌ها و سنسورهایی کار گذاشته می‌شود تا به محض اینکه ارتفاع جریان آب به سطح خطرزا برسد،‌ هشدار داده ‌شود.

🔹بنابراین ماشین‌هایی که در حال تردد در این محدوده‌اند با هشدارهایی که به شکل چراغ، آژیر و… هستند متوجه بروز سیل شده و می‌توانند خود را از محدوده خطر دور کنند.

دیدگاهتان را بنویسید