🔹روند کاهشی جدید نرخ ارز قوی‌تر از انتظارات فعالان بازار ظاهر شد. شاخص های ارزی بازار تهران در روز گذشته نیز افت نرخ های چشمگیری را تجربه کردند و در این راستا قیمت هر برگ اسکناس دلار به کانال ۶۰ هزار تومانی رسید.

🔹فعالان بازار اخبار منتشر شده در رابطه با رکوردشکنی درآمدهای نفتی و همچنین افزایش ذخایر ارزی کشور را عامل مهمی در راستای تشدید روند کاهشی نرخ ارز می دانند.

🔹«دنیای اقتصاد» در روزهای گذشته به نقل از روزنامه فایننشال تایمز از رکوردشکنی درآمدهای نفتی ایران خبر داد. در این گزارش آمده است که: «صادرات نفت ایران به بالاترین حد خود در ۶ سال‌اخیر رسیده و به‌رغم تحریم‌های یک‌‌‌‌‌جانبه غرب، به اقتصاد این کشور‌ برابر با 35‌میلیارد دلار در سال‌رونق بخشیده است.»

🔹از سوی دیگر برخی از خبرگزاری های داخلی به نقل از صندوق بین المللی پول از افزایش ذخایر ارزی در دسترس کشور به ۳۰ میلیارد دلار خبر می دهند.

🔹اخبار مذکور با قوی نشان دادن طرف عرضه بازار از شکل گیری تقاضای کاذب در بازار جلوگیری کرده و عاملی در جهت کاهش نرخ ارز می شوند.

🔹از سوی دیگر به عقیده برخی از کارشناسان خبر سفر محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی کشور به عربستان سعودی و احتمال ایجاد گشایش هایی در راستای این سفر نیز می تواند از جمله سیگنال های مورد توجه فعالان بازار در روزهای اخیر باشد

دیدگاهتان را بنویسید