🔹روز گذشته صلاحیت وزرای امور خارجه و بهداشت و درمان در مجلس حاشیه‌ساز شد.

🔹امیرحسین ثابتی، نماینده تهران که قرار بود به عنوان مخالف وزیر امور خارجه سخنرانی کند قبل از قرار گرفتن پشت تریبون، با عراقچی دیده‌بوسی کرد!

🔹بعد از پایان مخالفت ثابتی با وزیر امور خارجه، برخی نمایندگان او را تشویق کردند که همین امر انتقاد محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس را به دنبال داشت.

🔹رئیس مجلس اعلام کرد که ایام صفر است و به این موضوع توجه کنید.

🔹بعد از سخنرانی ثابتی یک نماینده مجلس اصرار به ارائه تذکر داشت که این فرصت به او داده نشد.

🔹بررسی صلاحیت ظفرقندی، وزیر پیشنهادی بهداشت و درمان نیز با حاشیه‌هایی روبه‌رو بود. نخستین موافق ظفرقندی، رمضانعلی سنگدوینی از نمایندگان نزدیک به قالیباف بود.

🔹ابراهیم رضایی در تذکری خطاب به رئیس مجلس اعلام کرد که صلاحیت فردی همچون ظفرقندی با توجه به مواضع نباید در صحن مجلس بررسی شود. قالیباف در پاسخ به او تاکید کرد «صلاحیت کلیه ۱۹ وزیر معرفی شده از سوی دولت، در دستگاه‌های ذی‌ربط تایید شده است.

🔹رئیس‌جمهور محترم درباره این افراد استعلام گرفتند و پاسخ استعلامات را نیز دریافت کردند؛ به ویژه درباره برخی از موارد من نیز دو مرتبه پیگیری کردم. در نهایت تشخیص با مجلس است.»

🔹در ادامه ظفرقندی پشت تریبون قرار گرفت و گفت که من نگفتم انتخابات ۱۴۰۰ مهندسی شده، بلکه با رد‌صلاحیت پزشکیان طوری جلوه می‌دهند که از یک ناحیه فردی حذف شود… بعد از پایان سخنان وزیر پیشنهادی بهداشت، رئیس مجلس اعلام کرد که صلاحیت پزشکیان در هیات عالی نظارت رد شده بو

دیدگاهتان را بنویسید