شرایط ثبت نام خودروهای وارداتی قیمت خودرو سامانه یکپارچه فروش خودرو به صورت قرعه کشی
شرایط ثبت نام خودروهای وارداتی از سوی وزارت صمت اعلام شد. براین اساس پیش‌فروش به صورت قرعه کشی و در سامانه سامانه یکپارچه فروش خودرو انجام می‌شود. جزئیات قیمت خودرو در این طرح را بخوانید.

بیت ران – بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، ثبت نام خودروهای وارداتی طی چند روز آینده شروع می‌شود و شرکت‌کنندگان در این قرعه کشی علاوه‌بر داشتن شرایط قرعه‌کشی خودروهای داخلی مثل داشتن گواهینامه، نداشتن پلاک فعال و غیره، باید ۵۰۰ میلیون‌تومان در حساب بانکی خود بلوکه کنند.

بنابراعلام وزارت صمت مقرر شده‌است خودروهای وارداتی در قرعه کشی عرضه شود و شرکت‌کنندگان در قرعه کشی باید شرایط عمومی برنامه‌های فعلی قرعه‌کشی خودروهای داخلی از جمله اینکه گواهینامه داشته باشند، پلاک فعال نداشته باشند، طی ۴۸ ماهِ گذشته از خودروسازان داخلی خرید نکرده‌باشند و تا یک سال نمی‌توانند سند خودرو را به کسی منتقل کنند را رعایت کنند.
شرایط ثبت نام خودروهای وارداتی قیمت خودرو سامانه یکپارچه فروش خودرو به صورت قرعه کشی
شرایط ثبت نام خودروهای وارداتی اعلام شد + نحوه محاسبه قیمت خودرو
ورود به قرعه کشی خودرو با بلوکه کردن ۵۰۰ میلیون تومان

همچنین شرکت کنندگان برای ورود به قرعه کشی باید ۵۰۰ میلیون‌تومان، در حساب وکالتی بلوکه کنند. بعد از پایان قرعه کشی و بررسی اطلاعات، نام ۱۰۰ هزار نفر به قید قرعه انتخاب و اعلام می‌شود. بلافاصله بعد از اعلام نام برندگان قرعه کشی، شرکت‌های واردکننده‌، خودروهای خود را در سامانه عرضه می‌کنند و متقاضی از بین آن‌ها انتخاب می‌کند.

اگر خودرویی تقاضای بیشتری داشته باشد، حق تقدم با شماره‌های اولی است که در قرعه کشی برنده‌شده‌اند. البته این موضوع هیچ ارتباطی با زمان ثبت نام ندارد، بلکه وابسته به شانس افراد در قرعه کشی است.

همچنین اگر فردی از بین خودروهایی که در مرجله اول عرضه شده‌اند انتخاب نکند و به دنبال خودروی دیگری باشد، حق تقدم او تا زمان انتخاب خودرو حفظ می‌شود و باید ۵۰۰ میلیون‌تومان را نیز در حساب خود نگه دارد. در غیر این صورت اگر متقاضی هر مبلغی از ۵۰۰ میلیون‌تومان برداشت کند، درخواست خرید خودرو لغو خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید