با نزدیک شدن به زمان اعزام نخستین گروه از کاروان ورزشی ایران به بازی های المپیک پاریس، دو ملی پوش وزنه برداری کشورمان نیز با رسیدن به آمادگی مطلوب گام به مهمترین رویداد ورزشی جهان خواهند گذاشت.
علی داودی و میرمصطفی جوادی دوملی پوش اوزان به اضافه ۱۰۹ و ۸۹ کیلوگرم کشورمان به عنوان دو نماینده وزنه برداری ایران در بازی های المپیک پاریس شرکت خواهند کرد.
از رضا دهدار ملی پوش دسته ۱۰۲ کیلوگرم وزنه برداری کشورمان نیز می بایست به عنوان ناکام بزرگ وزنه برداری ایران یاد کرد چرا که نامبرده در آخرین رویداد گزینشی این بازی ها در تایلند با قرار گرفتن در رده یازدهم این وزن از حضور در این بازی ها بازماند .
این دو وزنه بردار کشورمان با حضور در اردوهای متعددو تمرینات سخت زیر نظر نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران و دستیارانش اکنون در حالی راهی پاریس می شوند که برای ایستادن بر یکی از سکوهای قهرمانی اوزان فوق رقابت سختی بر حریفان خود از کشورهای مختلف خواهند داشت.
در آستانه اعزام دو نماینده وزنه برداری ایران به بازی های المپیک پاریس سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان در گفت وگویی در باره میزان آمادگی این دو وزنه بردار و شرایط حاکم بر رقابتهای اوزان به اضافه ۱۰۹ و ۸۹ کیلوگرم رقابتهای وزنه برداری بازی های فوق گفت:شرایط حضور داودی و جوادی برای شرکت در رقابتهای فوق نسبت به پیکارهای دیگر متفاوت است چرا که این دو وزنه بردار با توجه به نحوه رقابتهای وزنه برداری گزینشی بازی های المپیک پاریس اکنون شناخت کافی از حریفان خود دارند.
هر دو ملی پوش وزنه برداری کشورمان در اوزان خود چهار و یا پنج حریف قدرتمند دارند . با اینکه دو وزنه بردار کشورمان با حضور در اردوهای آمادگی ممتد بر رکوردهای خود افزوده اند ولی کارشان در این بازی ها سخت و دشوار است.
با وجود دشواری کار داودی و جوادی در صورتی که این دو وزنه بردار در پاریس پنج و یا شش حرکت صحیح انجام بدهند شانس کسب مدال خواهند داشت.
در رقابتهای دسته ۸۹ کیلوگرم ، وزنه بردار بلغارستانی متمایز از دیگر وزنه برداران است . این وزنه بردار بلغارستانی به همراه جوادی و وزنه برداران کشورهای کلمبیا ، ونزوئلا و ایتالیا برای کسب مدال به رقابت خواهند پرداخت.
در پیکارهای دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم نیز شرایط لاشا تالاخادزه قهرمان چند ساله جهان با دیگر وزنه برداران شرکت کننده در این وزن متفاوت است.
افزون بر تالاخادزه ، وزنه برداران کشورهای بحرین ، ارمنستان و سوریه و علی داودی رقابت سختی برای ایستادن بر یکی از کسوهای قهرمانی خواهند داشت.
نواب نصیرشلال در باره میزان آمادگی دو ملی پوش وزنه برداری کشورمان برای شرکت در رقابتهای فوق اظهارداشت : ما طبق برنامه تدوین شده و متناسب با این برنامه حرکت کردیم و تا زمان اعزام آنان به پاریس نیز به وظیفه خود که همان مدیریت آنان است ادامه خواهیم داد تا وزنه برداران کشورمان مزد زحمات خود را دریافت کنند.
او در باره انتظاراتش از مسوولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک نیز گفت : با توجه به زمان باقی مانده تا اعزام ملی پوشان کشورمان به بازی های فوق اکنون بحث در این باره دیر است . ‌
من سال گذشته عنوان کردم که مسوولان وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک اگر در خصوص هر برنامه ای از جمله دادن پاداش ، ارسال روانشناس ، بحث تغذیه و … اگر مشاوره ای دارند اعلام کنند . اکنون زمانی است که هر چه را که کاشته ایم برداشت کنیم .
اکنون زمانی است که با جمع بندی نهایی از وضعیت ملی پوشان کشورمان و انجام ریکاوری آنان را برای شرکت در این رویداد مهم آماده کنیم .
سرمربی تیم ملی وزنه برداری ایران در باره جوانگرایی صورت گرفته در این تیم اظهارداشت : از زمانی که من هدایت تیم ملی وزنه برداری ایران را بر عهده گرفتم ، دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت داشتم .
در برنامه کوتاه مدت خود حفظ ملی پوشان فعلی قرار داشت و در بحث برنامه بلند مدت سرمایه گذاری بر روی جوانان گنجانده شده بود.
زمانی که من به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شدم میانگین سنی این تیم ۳۰ سال بود ولی اکنون ۲۰ سال است .
کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران حرکتی را آغاز کرده است که شاید بازدهی آن به دوره کاری من در این تیم نینجامد ولی از هم اکنون قول می دهم بزودی و در رقابتهای جهانی بحرین که چندی دیگر در منامه برگزار خواهد شد همین جوانان به مدال های جهانی دست یابند و به حدنصاب های خود بیفزایند.
علی داودی ملی پوش دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم کشورمان و دارنده مدال نقره بازی های المپیک توکیو در آستانه اعزام به پاریس در باره میزان آمادگی خود برای شرکت در این بازی ها گفت : از نظر روحی و بدنی از آمادگی خوبی برای شرکت در این بازی ها برخوردار هستم .
در طول ماه های گذشته با حضور دراردوهای آمادگی تمرینات سختی را پشت سر گذاشته و بر حدنصاب های خود افزوده است تا با بهترین و آمادگی ۱۰۰ درصد در این مسابقات شرکت کند.
داودی در باره وزنه برداران کشورهای گرجستان ، بحرین و ارمنستان که از آنان به عنوان اصلی ترین حریفانش برای کسب مدال در رقابتهای وزنه برداری بازی های المپیک پاریس نام برده می شود ، اظهارداشت : این وزنه برداران از بهترین های جهان هستند . من نیز بسان آنان تمرینات خوبی انجام داده ام تا با شرایط خوب به پاریس اعزام شوم .
من مطمئن هستم که رقابت سختی در دسته به اضافه ۱۰۹ کیلوگرم وجود خواهد داشت ولی مهم این است که من با روحیه به روی تخته بروم و بهترین عملکردم را به ثبت برسانم .
او در باره وضعیت لاشا تالاخادزه وزنه بردار گرجستانی و بهترین وزنه بردار فوق سنگین حال جهان نیز گفت : تالاخادزده در طول یک سال گذشته دچار آسیب دیدگی شده بود ولی اکنون بهبود یافته است ولی من مطمئن هستم که دیگر او نمی تواند به رکوردهای افسانه ای که ثبت کرده است برسد ولی می تواند همچنان مدعیان قهرمانی در این وزن باشد و من تلاش می کنم که رقابت خوبی با او داشته باشم .
داودی در پاسخ به سووالی مبنی بر اینکه زمان آن نرسیده است که یک وزنه بردار ایرانی بار دیگر عنوان قوی ترین مرد جهان را کسب کند ، گفت : در سال های گذشته نیز این فرصت وجود داشت من تلاش خواهم کرد که رقابت نزدیکی با این وزنه بردار گرجستانی داشته باشم که این امر با خطای کمتر میسر خواهد شد.
ملی پوش فوق سنگین وزنه برداری ایران با تقدیر از تلاش سجاد انوشیروانی رییس فدراسیون وزنه برداری در ایجاد شرایط و امکانات لازم برای تمریناتش در اردوهای آمادگی گفت : مسوولان فدراسیون وزنه برداری شرایط خوبی برای ملی پوشان این رشته ورزشی مهیا کردند که جای تقدیر دارد ولی در این مدت مشکلاتی برای ما ایجاد شده بود که اکنون با توجه به زمان اعزام به پاریس نمی خواهم در باره آنها سخن بگویم .
دارنده مدال نقره بازی های المپیک توکیو در باره جوانگرایی صورت گرفته در تیم ملی وزنه برداری ایران نیز گفت :[بچه های جوان ، با استعداد و خستگی ناپذیری چندی است از سوی کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران به اردوی تیم ملی دعوت شده اند که در میان آنان پدیده هایی وجود دارند که ان شاالله جا پای بزرگان وزنه برداری ایران خواهند گذاشت.
هم اکنون در اردوی آمادگی تیم ملی وزنه برداری ایران من مسن ترین وزنه بردار هستم . من معتقدم که این وزنه برداران در رقابتهای جهانی بحرین چهره خوبی از خود به نمایش خواهند گذاشت و افتخاراتی برای کشورمان کسب خواهند کرد.
داودی با تجلیل از کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران به ویژه نواب نصیرشلال سرمربی تیم ملی گفت : نصیرشلال به همراه بهمن زارع و سهراب مرادی دستیارانش عملکرد بسیار خوبی داشته اند .
با توجه به اینکه نصیرشلال به تازگی از دنیای قهرمانی کناره گیری کرده است و اختلاف سنی چندانی با بزرگان تیم ملی ندارد ، به خوبی با مشکلات ما آشناست و به رفع آنها می پردازد ضمن آنکه از علم و دانش روز این رشته ورزشی آگاهی کامل دارد.
میر مصطفی جوادی ملی پوش دسته ۸۹ کیلوگرم تیم وزنه برداری ایران و دارنده مدال طلای رقابتهای جهانی عربستان نیز میزان آمادگی خود را برای شرکت در این بازی ها مطلوب دانست و اگفت : میزان آمادگی ام برای شرکت در این بازی ها نسبتا خوب است و همچنان تلاش می کنم که به آمادگی ام بیفزایم و شرایطم را مطلوبتر کنم .
ملی پوش دسته ۸۹ کیلوگرم کشورمان از عملکرد مسوولان فدراسیون وزنه برداری برای ایجاد شرایط و امکانات لازم برای دو ملی پوش کشورمان برای شرکت در بازی های المپیک پاریس ابراز رضایت کرد و گفت : پشتیبانی های لازم از سوی فدراسیون وزنه برداری برای تشکیل اردوهای آمادگی تیم ملی به عمل آمد که جای تقدیر دارد و حمایت هایی نیز از سوی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک صورت گرفت و اکنون زمان آن نیست که در باره حمایت های بیشتر از سوی نهادهای مختلف ورزشی صحبت کرد.
او در باره حریفان اصلی اش برای کسب مدال در دسته فوق گفت : در این وزن چهار وزنه بردار مدعی قهرمانی به همراه من وجود دارند که رقابت سختی را خواهند داشت و هیچ کس نمی داند در روز مسابقه چه خواهد شد ولی من امیدوارم در روز مسابقه همه چیز به سود من باشد.
جوادی میزان آمادگی اش را برای شرکت در این مسابقات مطلوب دانست و گفت : از میزان و آمادگی لازم برای شرکت در این مسابقات برخورد هستم و تمام تلاش خود را انجام خواهم داد تا بهترین نتیجه را کسب کنم .
ملی پوش دسته ۸۹ کیلوگرم کشورمان به ارتباط خوبش با کادر فنی تیم ملی وزنه برداری ایران اشاره کرد و گفت : کادر فنی خوبی داریم که تمام تلاش خود را برای آمادگی ما انجام داد و ما نیز خواهیم جنگید تا به مدال المپیک دست یابیم .
جوادی در باره حضورش در ترکیب تیم ملی وزنه برداری ایران برای شرکت در رقابتهای جهانی بحرین که آبان ماه سال جاری انجام خواهدشد ، گفت : اکنون هیچ چیز معلوم نیست. شرکتم در این مسابقابت به عوامل مختلفی از جمله نتیجه ای که در بازی های المپیک پاریس کسب خواهم کرد بستگی خواهد داشت. اکنون تمام تمرکز من حضور قدرتمند در بازی های المپیک پاریس است.
او در باره انتظاراتش از مسوولان ورزش کشور در آستانه اعزام به بازی های فوق اظهارداشت : با توجه به زمان باقی مانده تا اعزام ملی پوشان وزنه برداری کشورمان به پاریس ، زمان خوبی برای مطرح کردن انتظارات از این مسوولان نیست .
جوادی در باره جوانگرایی صورت گرفته در تیم ملی وزنه برداری ایران نیز گفت : این وزنه برداران جوان ، امیدهای آینده وزنه برداری کشورمان هستند که بزودی در رقابتهای مختلف برای کشورمان مدال های رنگارنگی کسب خواهند کرد

دیدگاهتان را بنویسید