محمود واعظی، رییس دفتر پیشین رییس جمهور و قائم مقام دبیرکل و رییس دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه، در یادداشتی اینستاگرامی نوشت:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ مَا النَّصْرُ إِلاَّ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَکِیمِ
و فتح و پیروزی نصیب کسی نشود مگر از جانب خدای توانای دانا.
(آل‌عمران/۱۲۶)

🔹 مردم و مجاهدین نستوه لبنانی سال‌های متمادی است که از تجاوزات بی‌حد وحصر و جنایات رژیم صهیونیستی در امان نیستند و متاسفانه در هفته‌های اخیر اوج جنایات رژیم خون‌آشام صهیونیستی علیه مردمان بی‌دفاع و غیرنظامیان غزه و لبنان را شاهدیم.

🔹 کشورهای مدعی غربی که از حقوق‌بشر به صورت جانبدارانه و نمایشی و برای فشار به دولت‌ها و ملت‌ها استفاده می‌کنند؛ نسبت به این حجم از وحشی‌گری ضمن حمایت، سکوت مغرضانه اختیار کرده و همین سکوت منجر به این حجم یاغی‌گری رژیم گردیده تا نسل‌کشی اعراب فلسطینی-لبنانی را بدون هیچ مسامحه و پاسخگویی ادامه دهد.

🔹 در این وضعیت بحرانی منطقه خاورمیانه ضروری است تا همه کشورهای مدافع و حافظ صلح، بالاخص کشورهای عربی در مقابل گستاخی‌های بی‌امان این رژیم در کنار مردم مسلمان بایستند تا شیطان صهیونیست به خود اجازه ندهد در صحن علنی سازمان‌ملل یکه‌تازی کرده و با دروغ‌پردازی‌های جنون‌آمیز از طرح همکاری با اعراب منطقه سخن بگوید.

🔹 در پی سیاست‌های توسعه‌طلبانه این رژیم، پس از نسل‌کشی در غزه، لبنان نقطه بعدی جنایات بوده و کلیه اقدامات تروریستی رژیم، صرفاً از سر استیصال و برای بقای دولت مستقر صورت می‌پذیرد و غاصبین از هیچ اقدامی برای ایجاد جنگ گسترده در منطقه فروگذار نیستند.

🔹 اینجانب ضمن محکوم کردن حملات غیرانسانی و خلاف عرف و حقوق بین‌الملل رژیم صهیونیستی به لبنان، امیدوارم دستگاه دیپلماسی با تشریک مساعی ویژه و مذاکرات دوجانبه، چندجانبه و تشکیل فوری جلسه سران کنفرانس اسلامی، کسب حمایت مجامع بین‌المللی و طرح موضوع فوری در شورای امنیت سازمان‌ملل، مداخله موثر و ممانعت از ادامه این فجایع در اسرع وقت صورت پذیرد.

🔹 در این ساعات سخت و پرتالم، برای کلیه شهدای مقاومت از جمله کودکان، زنان و مردان غیور غفران واسع الهی را مسئلت نموده و توفیق و پیروزی ملت شریف، مظلوم و شجاع لبنان را از خداوند متعال خواهانم.

دیدگاهتان را بنویسید