🔹کارشناسان معتقدند، به ۵دلیل، برای سرمایه گذارانی که به دنبال محافظت از دارایی‌ها در برابر شرایط اقتصادی غیرقابل پیش بینی هستند، طلا یک دارایی کلیدی باقی خواهد ماند.

🔹به گزارش چندثانیه، براساس آخرین پژوهش‌های بانکی جهانی ۵علت به عنوان دلیل جذابیت طلا برای سرمایه‌گذاران مطرح شده است.

🔹۱-افزایش تقاضا در میان عدم قطعیت جهانی: رویدادهایی مانند تنش‌های ژئوپلیتیکی، تورم و تأثیر مداوم همه‌گیری‌ها مانند COVID-19 نقش طلا را به عنوان یک دارایی امن تقویت کرده است.

🔹۲-نقش تورم و نرخ بهره: طلا از لحاظ تاریخی محافظی در برابر تورم بوده است و با ادامه افزایش تورم در بسیاری از نقاط جهان، این روند احتمالاً تقاضا برای سرمایه گذاری طلا را افزایش می دهد.

🔹۳-پیشرفت های تکنولوژیکی و بسترهای سرمایه گذاری طلا: ظهور پلتفرم‌ها و اپلیکیشن‌های فین‌تک نیز روند خرید طلا را ساده‌تر کرده است.

🔹۴-افزایش تقاضای طلا از سوی بانک‌های مرکزی: در سال‌های اخیر، افزایش قابل توجهی در خرید طلا توسط بانک های مرکزی، به ویژه در بازارهای نوظهور مانند چین، هند و روسیه مشاهده شده است.

🔹۵-محبوبیت فزاینده ETFهای طلا: در حالی که طلای فیزیکی، همچنان برای سرمایه گذاران محبوب است، علاقه فزاینده‌ای به صندوق‌های قابل معامله در بورس طلا (ETF) به وجود آمده. ETF‌ها این امکان را می‌دهند تا سرمایه‌گذاران بدون نگرانی در بازار طلا سرمایه‌گذاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید