سارا فلاحی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

🔹تا وقتی مار خورده هایِ افعی شده‌ شرکت های بزرگ خودروسازی (ایران خودرو و سایپا) برقرار باشند، خصوصی سازی با همان سیاست ها، پدیده‌ای شکست خورده است و جز خسران بیشتر برای مردم، آورده‌ای ندارد.

🔹هر شرکتی که زیان ده است، باید به مردم معرفی شود و در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد. حالا اگر این شرکت ها ایران خودرو و سایپا هم باشند، باید این اتفاق را بپذیرند.

🔹البته مشکل اصلی این است که دولت دخالت می‌کند، نظارت نمی‌کند. من همیشه گفته‌ام بخشی از مافیای ایران خودرو و سایپا همین دولتی ها هستند. آن‌هایی که در هیات مدیره‌ها و بخش های مختلف اقتصادی افراد خود را سرِ پُست های مختلف می گذارند، در هلدینگ‌های اقتصادی از مسیرهای غیرکارشناسی به منافع مردم صدمه می‌زنند و تنها هدفشان این است که بنگاه‌های اقتصادی را در اختیار خود بگیرند.

🔹درد، همین افراد بی‌ مسئولیت هستند که اگر کنار بروند و کار را به آنهایی بسپارند که “می‌توانند” و “می‌دانند”، مشکلات حل می‌شود. برای این منظور هم باید نهادهای امنیتی و قوه قضاییه پای کار بیایند. حالا اگر با همین سیاست‌‎ها پیش بروند، جابجایی آدم ها برای خصوص سازی بی معناست و راه به جایی نمی‌برد.

🔹بارها نسبت به وجود اژدهای هفت سر در صنعت خودروسازی هشدار داده ام، متأسفانه مافیایی در این صنعت ریشه دوانده‌اند که باید قطع شوند تا سیاست های حاکم بر این صنعت تغییر کند. من بارها گفته‌ام که اینها – هر کسی که باشند – از نظام جمهوری اسلامی و مردم که بزرگ‌ تر نیستند.

🔹درست است که به اصطلاح از بس مار خورده‌اند، افعی شده‌اند ولی تعداشان زیاد نیست اما با قدرتی که در اختیار گرفته‌اند، افرادی که مانعشان می شوند را یا حذف می کنند و یا به آنها باج می‌دهند.

🔹این ها اگر حذف شوند، سیاست ها تغییر می کند و با واگذاری صنعت خودروسازی به بخش خصوصی – به معنای واقعی کلمه- این صنعت در مسیر بالندگی قرار می‌گیرد. برای این منظور فقط باید قوه قضاییه با قدرت وارد شود و عنان قدرت از دست این چند نفر بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید