🔹 پژوهش‌های جاب‌ویژن نشان می‌دهد به ترتیب، فارغ‌التحصیلان رشته‌های مهندسی صنایع، کامپیوتر و فناوری اطلاعات و مدیریت، بیشترین رضایت را از رشته انتخابی خود دارند. از لحاظ درآمدی کامپیوتری‌ها، رتبه دوم بیشترین میانگین درآمد را به دست آورده‌اند؛ صنایعی‌ها، رتبه نهم و مدیریتی‌ها، رتبه ششم. اما کدام دسته از افراد بیشترین میزان میانگین درآمد را دارند؟ آن‌ها که در دانشگاه، مکانیک خوانده‌اند. با این حال میزان رضایتشان از انتخاب رشته آنچنان خوب نیست و در رتبه ۱۱ قرار گرفته‌اند.

🔹در رشته علوم کامپیوتر و فناوری اطلاعات اگر دانشگاه شریفی باشید، وضعتان از دیگران بهتر است. میانگین حقوق سه سال اول برای یک فارغ‌التحصیل کارشناسی کامپیوتر دانشگاه شریف ۳۳/۲ میلیون تومان است؛ همچنین میزان احتمال اینکه چقدر با تحصیل در این دانشگاه برای شما کار پیدا شود، ۸۲ درصد است.

🔹آن‌ها که قصد دارند از رشته‎‌های علوم انسانی، رشته مدیریت و کسب‌وکار را انتخاب کنند، دانشگاه تهران بهترین گزینه است. فارغ‌التحصیلان کارشناسی این رشته از این دانشگاه، به طور میانگین ۲۳/۵ میلیون تومان ماهیانه حقوق دریافت می‌کنند؛ همچنین احتمال پیدا کردن شغل مرتبط از این دانشگاه، نسبت به دانشگاه‌های دیگر بیشتر است./ هفت صبح

دیدگاهتان را بنویسید