روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:

🔹 در پاریس، خطوط مترو بخاطر دو مزیتی که نسبت به سایر وسایل نقلیه دارند، نزد شهروندان محبوب شده است.

🔹 مزیت اول متروی پاریس، «هر محله، یک ایستگاه» است و مزیت دوم آن، «فاصله زیر ۴ دقیقه ایستگاه‌ها تا درب‌های منزل».

🔹 این دو ویژگی، یک شبکه تار عنکبوتی از خطوط مترو در پاریس ایجاد کرده و‌ باعث شده بالای ۵۰ درصد از سفرهای روزانه ساکنان «پاریس و حومه» با مترو انجام شود.

🔹متروی تهران اما بخاطر «بیراهه‌ای که مدیرانش در این سال‌ها برای تامین مالی ساخت آن» ترتیب دادند، از پاریس عقب است.

🔹 تهران به حداقل ۲۰۰ همت برای تکمیل ۷ خط فعلی و‌ ساخت ۴ خط جدید نیاز دارد.

🔹 در برخی مناطق تهران اصلا مترویی وجود ندارد که در این صورت محله‌های محروم از ایستگاه مترو زیاد است.

🔹 متروی پاریس از مدل «مالیات‌های شهری» برای تامین مالی بهره می‌برد. مدل دومی هم وجود دارد تحت عنوان «متروی خودران» در هنگ‌کنگ که به شکل باور نکردنی برای شرکت مترو، «سودده» است.

دیدگاهتان را بنویسید