بیژن مقدم فعال سیاسی اصولگرا در خصوص خاستگاه سیاسی و فکری طیف تندروها از دولت پزشکیان به “چند ثانیه” می گوید:

🔹ما در همه جریانهای سیاسی افراد تندرو، افراطی و معتدل را می بینیم. ممکن است هر دو هم، ریشه و خاستگاه مشترکی برای خود قائل باشند و ممکن است حتی در برخی اصول مشترک باشند، اما واقعیت این است که در شیوه عمل و تاکتیک ها تفاوت فاحشی با هم دارند که همین امر موجب شکاف بین نیروهای معتدل و منطقی با افراد تند و افراطی می شود.

🔹در مجلس نیز همیشه شاهد حضور افرادی اینچنین بوده ایم، اشکالی هم ندارد. این افراد تحلیل ها و تصوراتی دارند که ممکن است مورد پذیرش اکثریت نمایندگان نباشد. کما اینکه در جریان رای اعتماد به کابینه شاهد این موضوع بودیم و خواست آنان محقق نشد و مجلسی که به نام اصولگرایی شناخته می شود به تمامی کابینه و وزرای معرفی شده رای داد.

🔹ممکن است شخصا برخی از دیدگاههای این افراد را نپسندم و با آنها همراهی و همدلی نداشته باشم، اما حضور افرادی اینچنین را موجب نشاط سیاسی یک جامعه زنده میدانم ضمن اینکه حتی ممکن است در آینده ما شاهد تحرکاتی محدود از این دست باشیم. کما اینکه مدتی قبل افرادی در قم علیه ضرغامی وزیر سابق میراث فرهنگی فراخوان دادند و افرادی را جمع کردند. اما چند نفر آمدند. ۲۰ الی ۳۰ نفر و پروژه شکست خورد. مردم هوشیارند و وارد هر بازی نمی شوند.

🔹اصولگرایان (منهای جریان تندرو و افراطی) دو دلیل برای حمایت از دولت پزشکیان و ایده وفاق ملی دارند. دلیل اول بر میگردد به مشی و اظهارات آقای پزشکیان، ایشان به اصول و ارزشها پایبند است و قانون اساسی و برنامه های توسعه و سند “چشم انداز” را مبنای عمل دولت می داند، عدالتخواه است و خود را در اصول با رهبری هماهنگ دانسته و حمایت و قدرت او را باور دارد و ابراز می کند. و در مقام بیان این حرفها نیز از واکنش های اصلاح طلبان افراطی که در مرز براندازی نظام قدم میزنند، واهمه ندارد.

🔹 دلیل دوم نیز بر میگردد به رویکرد حمایتی مقام معظم رهبری از دولت پزشکیان. بنابراین دفاع و همکاری رییس مجلس به عنوان رییس یک قوه با قوه مجریه و یا رییس جمهور پزشکیان را تاکتیکی نمی دانم و آن را به دلایل فوق متعهدانه ارزیابی میکنم./چندثانیه

دیدگاهتان را بنویسید