🔹برخی رسانه‌ها بازوی اجرایی این فضاسازی‌ها شده‌اند و هر چند مدت یک بار یک لیست شامل اسامی رنگارنگ منتشر می‌کنند. این رسانه‌ها و افراد که خط و ربط‌های خاصی هم دارند، نقش عمده‌ای در این فضاسازی‌ها بازی می‌کند.

انتساب به چهره‌های مشهور
🔹فهرست‌سازان برای بالا بردن اعتبار فهرست‌های مدنظرشان، آنها را به چهره‌ها و شخصیت‌های سیاسی سرشناس منتسب می‌کنند تا اینطور وانمود کنند که این فهرست‌ها مورد حمایت این شخصیت‌ها قرار دارد یا فراتر از این؛ فهرست‌های مورد نظر، خواسته‌های آن شخصیت‌ها هستند.

نه ناطق نوری، نه روحانی، نه لاریجانی
🔹دفتر علی‌اکبر ناطق نوری در پاسخ به پیگیری خبرگزاری خبرآنلاین درباره ارتباط فهرست‌های منتسب به او، با رد این فهرست‌سازی‌ها تاکید کرده که در دیدار با مسعود پزشکیان تنها نظرات مشورتی خود را ارائه داده و از هرگونه ارائه اسم یا موارد مصداقی، پرهیز کرده است.

🔹پیگیری‌ها از دفاتر لاریجانی و حسن روحانی هم نتیجه‌ای مشابه با آنچه ناطق نوری گفته است، داشته است.

پشت پرده چیست؟
🔹شگرد این دست خبرسازی‌ها اینگونه است که در بین اسامی موجود در لیست‌های ساختگی‌شان نام‌ها و افرادی را که قصد دارند پررنگ و از آنها گزینه‌سازی کنند، در لابلای اسامی می‌گذارند! با رصد فضای مجازی و خط و ربط‌های منتشرکنندگان و حامیان و نام‌های موجود، چنین برمی‌آید که فهرست‌سازان در حال کارند؛ خیلی پرفشار هم در حال کار هستند!/ خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید