مرتضی زبردست

بازیکن سال های دور تیم های فوتبال تهرانجوان، تاج و پرسپولیس معتقد است رشته پرطرفدار فوتبال که در کشور ما علاقه مندان بسیاری دارد نباید سیاسی شود.
داریوش مصطفوی، ملی پوش اسبق فوتبال کشورمان ضمن بیان این مطلب گفت: فوتبال در دیگر کشورهای پیشرفته و در حال توسعه نیز همین خاصیت را داشته و دوست داران فراوانی دارد اما نگاه مدیریتی به آن متفاوت است، بعضی از کشورها متناسب با شرایط به توسعه و تجهیز عوامل رشد روی آورده و برخی با کم توجهی به امکانات، بودجه لازم را به ورزش اختصاص نمی دهند.
وی افزود: این که مثلآ ما لیگ حرفه ای فوتبال داشته باشیم ولی امکانات حرفه ای و حداقل زمین مناسب برای همان تیم های به اصطلاح حرفه ای نداشته باشیم تأسف بار است، ما سالانه چندین هزار میلیارد تومان قرار داد با مربیان و بازیکنان داخلی و خارجی فوتبال منعقد می کنیم اما سال هاست حتی از مرمت و مراقبت از ورزشگاه های قدیمی خود مانند شیرودی، تختی و آزادی غافل شدیم.
رئیس سابق فدراسیون فوتبال کشورمان در بخش دیگری از مصاحبه خود با سایت چند ثانیه با اشاره به مسابقه های جام جهانی فوتبال یادآور شد: انجام رقابت های فوتبال جام جهانی، اولین دست آوردش گرایش هرچه بیش تر مردم خصوصآ قشر جوان به فوتبال و رهایی از آلودگی های اجتماعی است، باید به ورزش و مشخصا فوتبال از این زاویه نگاه کرد.
مهندس مصطفوی که یکی از ملی پوشان کشورمان در بازی های المپیک سال ۱۹۶۴ توکیو بوده می گوید: حدود ۶۰ سال پیش که اصلآ خبری از فوتبال حرفه ای در جامعه ما نبود تیم ما متشکل از پرویز دهداری، محراب شاهرخی، پرویز قلیچ خانی، همایون بهزادی، حمید شیرزادگان، اکبر افتخاری و دیگر نام داران آن زمان با کم ترین امکانات فوتبال قابل قبول و با کیفیتی را به نمایش می گذاشتند ولی امروز بسیاری از بازیکنان میلیاردی ما توانایی انجام حتی یک نیمه فوتبال جان دار آن زمان را ندارند.
بازیکن سرخابی های سال های دور فوتبالمان در قسمت پایانی صحبت هایش تصریح کرد: بنده با این همه سال حضور در متن ورزش کشور هنوز متوجه نشدم جایگاه جوانان در وزارت ورزش کجاست؟
یادم هست در مجلس شورای اسلامی تعدادی از نماینده های وقت با ادغام وزارت ورزش و جوانان موافق نبودند و حق هم داشتند ولی خواسته اکثریت به کرسی نشست و به جوانان کشور ظلم شد، بنده و امثال من که دهه نُهم زندگی را می گذرانیم عمرمان را کرده ایم و باید به فکر آینده سازان این مرز و بوم باشیم طبیعی است خواسته های ما با جوان امروز متفاوت باشد هرچند که فقر حرکتی برای گروه سالمندان نیز مشکل ساز خواهد شد پس لازم است به ورزش و جوانان مثل آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و هنر و زیبایی های آن نگاه به روزترین داشته باشیم.
بد نیست اشاره شود پیشکسوت تحصیل کرده کشورمان که بیش از ۳۰ بازی ملی د کارنامه ورزشی خود و چندین عنوان قهرمانی در رقابت های برون مرزی دارد خیلی زود در سن ۲۶ سالگی فوتبال را رها کرده و برای ادامه تحصیل راهی آمریکا شد و با اخذ مدرک فوق لیسانس نفت به کشور بازگشت.

دیدگاهتان را بنویسید