🔹بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت سیم‌کارت‌هایی که با کد ۱ آغاز می‌شوند در برخی مواقع به بیش از ۳میلیارد تومان می‌رسد.

🔹به گزارش چندثانیه، در ۳سال اخیر قیمت سیم‌کارت در بازار از تورم سبقت گرفته و در برخی موارد با رشد ۲۰۰درصدی همراه شده است. در این میان قیمت شماره‌هایی با کد ۱پای به باشگاه لاکچری‌ها گذاشته است.

🔹رشد افسارگسیخته قیمت سیم‌کارت آن را از یک کالای مصرفی به یک کالای سرمایه‌گذاری تبدیل کرده و فروش سیم‌کارت در بازار آنلاین و آفلاین به یک کسب و کار سودآور تبدیل شده است.

🔹درحال حاضر قیمت یک خط کد ۱ با پیش شماره ۱۱۱ بیش از یک میلیارد تعیین می‌شود و هرچه شماره رُند‌تر باشد، قیمت به صورت تصاعدی رشد می‌کند.

🔹برای مثال قیمت یک سیم‌کارت با پیش شماره ۱۱۱۱بیش از ۳میلیارد تومان در بازار تعیین شده و شماره‌های معمولی‌تر با کد یک تا کف ۵۰۰میلیون تومان هم قابل معامله هستند.

🔹سیم کارت دیگری با کد ۱۱۱ و تکرار دو عدد ۹ و ۷ به قیمت ۶میلیارد تومان در بازار نرخ‌گذاری شده در برخی مواقع شماره‌های بسیار رُند از مسیر قیمت‌گذاری خارج شده و به صورت توافقی معامله می‌شود.

🔹نکته قابل تامل در این میان این است که تمامی این سیم‌کارت‌های نجومی کارکرده هستند و به دلیل افزایش تقاضا و کمبود شماره‌های خاص به قیمت‌های نجومی فروخته می‌شوند./چندثانیه اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید