✍️ عبداله عبدی – عبدی مدیا

💢 امروز در اقدامی عجیب و در ژانری اکشن از سوی جمهوری اسلامی، هواپیمای حامل خانم #مونا_فرخ_آذری و خانم نورا دایی ظاهراً با دستور ویژه (شاک) به کشور بازگردانده شدند.

📌 صرفنظر از اطلاعیه قوه قضاییه و روایت خبرگزاری امنیتی تسنیم باید ابتدا دید خانم #فرخ_آذری توسط کدام مقام قضایی بدون احضار، تفهیم اتهام و ابلاغ صدور قرار نظارت وقطعی شدن آن، ویا راساً با تشخیص قضایی ممنوع الخروج شده است؟

📌 سپس کجا و با توصیه چه مقام ذی‌نفوذی و چرا گذرنامه این خانم را که مدعی هستند توقیف شده بود به ایشان اعاده کردند؟

📌 و سوال مهمتر اینکه با دخالت چه کسانی ممنوع الخروجی احتمالی را در سامانه پلیس و نهادهای اطلاعاتی رفع اثر کردند؟

📌قابل تاملتر اینجاست با فرض پذیرش این روایت‌های تسنیم و قوه قضاییه؛ اینکه به محض خروج مونا فرخ آذری و دخترشان از گیت‌های انتظامی و چک‌های امنیتی و پرواز هواپیما، چه نهاد یا شخصی مراتب را باستحضار فرد مقتدری با این درجه از قدرت در جمهوری اسلامی رسانده که دستور برگشت هواپیما را با این حواشی صادر کند؟

📌آیا براستی واقعاً صرفاً موضوع همسر پهلوان #علی_دایی است یا در سیستم قضایی و امنیتی جمهوری اسلامی باگ و حفره‌ای از اعمال نفوذ فرا قانونی یا با لباس قانونی بوده که فرد یا افرادی یا گروه‌هایی به بهانه این قضیه؛ از آن مطلع شدند و مقامات بالا را مطلع وحساس کردند تا جایی که رییس یا دبیر شورای امنیت کشور (شاک) مجبور به دخالت و ابلاغ فوری برگشت هواپیما به خاک کشور وفرود شده است؟

📌 البته اگر ابلاغ مصوبه شاک، مصوبه‌ای کلی نبوده باشد؛ زیرا شواهد حاکی است تعدادی از هنرمندان و فعالان عرصه‌های مختلف هم که این روزها برای کریسمس در حال خروج از کشور بودند با ممنوع الخروجی و ضبط گذر نامه مواجه شدند.

📌دقت کنید! اگر موضوع صرفا سرکار خانم فرخ آذری یا خانم نورا دایی بود، با توجه به مالکیت ایران بر هواپیما و محسوب شدن هواپیما به عنوان خاک کشور، به راحتی حتی با وجود نشستن در دوبی به ماموران مراقب پرواز ابلاغ میشد تا اجازه خروج از هواپیما نداده و آنها را در برگشت بدون حواشی این چنینی به مبداً اعاده کنند.

🔅موضوع را اندکی فراتر باید دید و باور اخبار و روایت آشکار در اینباره صرفا سطحی نگریست.

دیدگاهتان را بنویسید