مرتضی زبردست

پارک ها و فضاهای ورزشی خصوصآ روزهای تعطیل و صبح های زود، مناسب ورزش و قدم زدن های تفریحی است، همین که گروهی پیر و جوان اعم از زن و مرد، دختر و پسر و حتی سالمندان ساعاتی از عمرشان را به تحرک و شادی می گذرانند جای بسی خوش حالی است.
وقتی مردم ما در جمع یکی از کشورهای چاق دنیا قرار دارند بهترین تدبیر برای مقابله با اضافه وزن، پیاده روی و قرار گرفتن در چارچوب رژیم های غذایی است.
خوش بختانه گرایش به ورزش در جامعه ما که هزینه های دارو و درمان به شدت فزونی یافته راحت ترین روش برای حفظ سلامتی و گریز از مخارج سنگین بیمارستانی و مشخصا نوع خصوصی آن ، داشتن برنامه مشخص ورزشی است همان کاری که هر روز و هر هفته به طور منظم در سازمان تربیت بدنی شرکت تام ایران خودرو برای بانوان و آقایان شاغل در این مجموعه اجرا می شود.
طی سال های اخیر باملند و حاشیه دریاچه مصنوعی شهدای خلیج فارس، گردش گران بسیاری را از اطراف تهران و دیگر استان های کشور به سوی خود جلب کرده که بعضا توریست های خارجی با اکثریت برادران افغانی نیز در آن جلب توجه می کند‌.
این که در پایتخت کشور ما گردش گاهی نمونه در سطح خاورمیانه تأسیس و پذیرای اقشار مختلف جامعه خصوصآ جوان ها باشد قابل تقدیر و تحسین است مشروط به این که قدر آزادی های این محیط سالم را دانسته و با برخی لاقیدی ها و کم توجهی ها محیط زیبای ورزش را زخمی و فضای دل نشین آن را اسیدی نکنیم، این که آقایی با پیرامه و دمپایی، دیگری با شورت کوتاه و سومی با زیرپیراهن رکابی نامناسب، خود را در معرض دید همگان قرار دهند دقیقآ مصداق بارز سوء استفاده از آزادی است و همین حرکات خودسرانه و خارج از نُرم جامعه باعث ایجاد محدودیت می شود که امیدواریم مأموران مستقر در باملند با نظارت و تذکر به موقع اجازه گسترش این بی بند و باری ها را ندهند.
و پلن پایانی پیاده روی تامی های ایران خودرو همچون هفته های گذشته صرف صبحانه به همت جناب عباس عربی بود که با اقبال دوستان مواجه شد.

دیدگاهتان را بنویسید