خسرو کفیلی

سیدهادی پانزوان سرمربی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران قربانی اتفاقات اخیر در فدراسیون وزنه برداری شد.
مرتضی رضاییان مربی تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان با بیان این مطلب گفت : فدراسیون وزنه برداری در پی حذف شش وزنه بردار جوان کشورمان در رقابتهای جهانی اسپانیا ، نیاز به یک قربانی داشت و آن هم پانزوان بود.
من طی دو سال گذشته به عنوان دستیار در کنار پانزوان بوده ام و در این مدت شاهد تلاش و برنامه ریزی صحیح او برای پشتوانه سازی در رشته وزنه برداری بوده ام .
سرمربی سابق تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان در این مدت با برنامه ریزی صحیح توانسته است شماری از وزنه برداران بی نام و نشان را آموزش داده که اکنون شماری از آنان به عضویت تیم ملی وزنه برداری ایران در آمده اند.
ضمن آنکه در این مدت تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران به دفعات در جهان و رقابتهای قاره ای عناوین نخست و نایب قهرمانی را کسب کرده اند و در صورتی که تیم ایران با ترکیب کامل در رقابتهای جهانی اسپانیا شرکت می کرد تیم کشورمان به راحتی برای دومین سال پیاپی عنوان قهرمانی را بدست می آورد.
رضاییان در باره مقصر اصلی حذف شش وزنه بردار جوان ایران از حضور در رقابتهای جهانی اسپانیا اظهاراشت : مسوولیت این امر را مسوولان فدراسیون وزنه برداری و کمیته پزشکی این فدراسیون باید برعهده گیرند نه سرمربی سابق تیم ملی ، چرا که پانزوان طبق نامه ای که به امضا رییس فدراسیون وزنه برداری رسیده بود ودر آن هیچ اشاره ای به گرفتن آزمایش دوپینگ از وزنه برداران آن هم در دو نوبت و در بازه زمانی ۱۴ روزه نشده بود اقدام کرد.
در آن نامه آمده بود که از ملی پوشان اعزامی دو مرتبه آزمایش دوپینگ گرفته شود ولی هیچ اشاره ای به بازه زمانی ۱۴ روزه نشده بود.
مربی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان وجوانان کشورمان در ادامه اظهارداشت : مکاتبات صورت گرفته از سوی پانزوان موجود است و او سه بار در فواصل مختلف خواستار گرفتن آزمایش دوپینگ از دعوت شدگان به اردوهای تیم های ملی نوجوانان و جوانان شده بود که در یک مورد آن از ۲۳ آزمایش درخواستی تنها ۱۱ کیت آزمایش وجود داشت که به دلیل کمبود کیت آزمایش دوپینگ ، پانزوان مجبور شد افرادی که تازه به اردو دعوت شده بودند را برای دادن آزمایش دوپینگ معرفی کند.
او در ادامه اظهارداشت : سرمربی سابق تیم های ملی وزنه برداری پایه کشورمان پس از رقابتهای جهانی جوانان در مکزیک که تیم ایران عنوان نخست را کسب کرد خواستار گرفتن آزمایش دوپینگ از دعوت شدگان به اردو شده بود که متاسفانه این امر انجام نشد.
رضاییان در باره مطالب عنوان شده مبنی بر ضعیف بودن نتایج حاصله تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان ایران در طول دو سال گذشته که هدایت آنها به پانزوان سپرده شده بود ، اظهارداشت : کسب عناوین قهرمانی و نایب قهرمانی جهان و آسیا و بدست آوردن مدال های رنگارنگ نتایج ضعیف است .
در رقابتهای جهانی اسپانیا نیز تیم چهار نفره ایران ، دو مدال نقره و دو برنز کسب کرد .
نگاهی به حدنصاب های کسب شده از سوی وزنه برداران در زمانی که برای نخستین بار به اردوی تیم ملی توسط پانزوان به اردوی تیم ملی دعوت شدند و حدنصابهای فعلی آنان خود گویا همه چیز است.
افزون بر آن هم اکنون شش نفر از وزنه برداران جوانی که توسط پانزوان ساخته شده اند در اردوی تیم ملی وزنه برداری ایران حضور دارند که نشان دهنده آن است کار پانزوان درخشان بوده است.
مربی تیم های ملی وزنه برداری نوجوانان و جوانان بااشاره به در پیش بودن رقابتهای آسیایی که قرار است بزودی در قطر برگزار شود ، گفت : بدون تردید تیم ایران با حضور در این مسابقات عنوان نخست را کسب می کند از همین رو باید هر چه زودتر زمان اردوهای آمادگی تیم ملی مشخص و تمرینات وزنه برداران آغاز شود.
او در پایان گفت : من دو سال با این تیم کار کرده ام و استعفایی نیز نداده ام و اکنون منتظر هستم که ببینم که فدراسیون وزنه برداری در باره من چه کار خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید