روزنامه دنیای‌اقتصاد نوشت:

🔹 تهران در مقایسه با ۳ کلانشهر مهم جهان، در «ارایه سرویس ترافیکی شهری مناسب به شهروندان»، نمرده مردودی را می‌گیرد.

🔹یک شاخص سنجش عملکرد مترو و اتوبوس‌رانی در کلانشهرهای جهان، «طول سرانه خطوط مترو و اتوبوس تندرو» است.

🔹این شاخص برای تهران ۴۵ متر به ازای هر ۱۰۰۰ نفر ساکن پایتخت است در حالی که در لندن ۷۵، نیویورک ۱۸۲ و برلین ۵۰۰ است.

🔹 مطالعه‌ای که درباره وضعیت ترافیکی کلانشهرها انجام شده است، نشان می‌دهد: بین «سیستم حمل و نقل عمومی کارآمد و طول سرانه خطوط» با «آلودگی‌هوا»، ارتباط معناداری وجود دارد.

🔹سهم «دوچرخه» در سفرهای روزانه درون‌شهری تهران، صفر است در حالیکه سهم این وسیله جابجایی در لندن، نیویورک و برلین به ترتیب ۴/۵ درصد، ۳ درصد و ۳۱ درصد است.

🔹در این پژوهش به صراحت درباره «ضعف سیستم حمل و نقل عمومی تهران» تاکید شده و این چالش به عنوان عامل «استفاده از خودروی شخصی» و «تشدید آلودگی‌هوا» معرفی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید