با میزگردهای دو روز اخیر، تا حدی عیار نامزدها مشخص شد؛ با این وجود هنوز تا رونمایی کامل نامزدها از برنامه‌ها و مواضعشان حداقل یک هفته مانده است. اما در پایان هفته اول تبلیغات می‌توان تحلیلی کلی از نامزدها داشت.

مسعود پزشکیان و یک شروع نرم
🔹هرچند که در همایش روز جمعه، انتقادات نسبتا تندی نسبت به طرح نور یا همان گشت ارشاد بیان کرد اما هنوز گویا در حال گرم‌کردن خود است. در واقع در هفته اول، پزشکیان شروعی نرم داشت؛ یا به قول مکانیک‌های خودرو، او در حال آب‌بندی است و هنوز تا آماده شدن برای بالا رفتن دور موتورش، فاصله دارد.

محمدباقر قالیباف و چالش های جدید
🔹او در هفته نخست تبلیغات مانند سایر نامزدها در حال گرم کردن بود اما وقتی به چالش رسید، آنطور که انتظار می‌رفت واکنش نداشت و پاسخ‌هایش خود محل چالش‌هایی جدید شدند.هوادارانش احتمالا باید به هفته جاری چشم بدوزند تا در نخستین مناظره، نامزد مدنظرشان خودی نشان دهد.

سعید جلیلی؛ در مسیر انتخابات ۹۲ و ۱۴۰۰
🔹 در واقع سعید جلیلی همانی است که سال ۹۲ و ۱۴۰۰ در دو انتخابات ریاست جمهوری عرضه شده است؛ نه کمتر و نه بیشتر؛ لااقل تا اینجای کار که اینطور بوده است.

مصطفی پورمحمدی؛ آرام تا روز مناظره؟
🔹پورمحمدی البته در هفته ای که گذشت تلاش کرد برای جذب کردن مخاطبان، سقلمه‌ای هم به مواضع و نقاط ضعف برخی نامزدها بزند. با این وجود بنظر نمی‌رسد با توجه به سوابق امنیتی و قضایی او، احدی از نامزدها، قصد سر به سر گذاشتن با او را داشته باشد.

علیرضا زاکانی و وعده‌های عجیب و غریب‌اش
🔹با این حال بنظر می‌رسد زاکانی همیشگی که نوع خاص ادبیات خودش را دارد، در مناظره‌ها بروز و ظهور پیدا خواهد کرد؛ لااقل هوادارانش اینطور امید دارند. البته اگر مانند ۱۴۰۰ پوششی نباشد و انصراف ندهد.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی؛ بی خطرترین کاندیدا
🔹او تاکید بر ماندن در انتخابات دارد؛ موردی که همه نامزدهای اصولگرا بر آن تاکید می‌کنند. قاضی‌زاده در واقع بی‌خطرترین نامزد در بین اصولگرایان برای آنها و حتی جریان رقیب است. او نماینده گفتمان خاصی در جماعت اصولگرایان نیست و آرای زیادی هم در آن سمت سیاست ایران ندارد./ خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید