🔹دکتر الهام رمضانی متخصص قلب و عروق کمبود نیروی پزشک متخصص به نسبت جمعیت را در ایران از عمده ترین مشکلات بخش درمانی کشور دانست.

🔹دکتر الهام رمضانی متخصص قلب و عروق به مناسبت روز پزشک به گفتگو با اسپوتنیک روسیه پرداخت. وی دانش آموخته رشته بیماری های قلب و عروق در دانشگاه علوم پزشکی ایران و قلب و عروق شهید رجایی، عضو سابق هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان است که در حال حاضر در بیمارستان فوق تخصصی قلب تریتا مشغول به طبابت هستند.

🔹دکتر رمضانی اهمیت رشته قلب را در ارتباط مستقیم آن با شایع ترین علت آمار مرگ و میر در جهان دانست و تشخیص درست و به موقع و درمان صحیح و سریع بیماری‌های قلب را حیاتی خواند.

🔹وی کشور ايران را از نظر تشخیص و درمان بیماری‌های قلبی در مقايسه با سایر کشورها را در جایگاه قابل قبولی دانست، اما مشکل اصلی را در کمبود تعداد متخصصان قلب در جمعیت کشور به نسبت با آمار جهانی دانست و علت آن را مهاجرت پزشکان یا اشتغال آنها در سایر مشاغل بیان کرد.

🔹دکتر رمضانی، بهترین و بدترین خاطره دوره طبابت خود را در یک مورد بیمار مبتلا به کووید در بخش آی سی یو می‌داند. بیمار خانمی ۳۲ ساله با بیماری زمينه ای قلبی و درگیری حاد سیستم تنفسی در بخش آی سی یو بستری می‌شود، درحالی‌که هنوز در کشور بیماری کوید قطعی تشخیص داده نشده بود و پروتکل درمانی وجود نداشت و علی رغم تلاش شبانه روزی بیمار از دست می‌رود. تاثیر از دست رفتن این بیمار منجر به آن شد تا ۴ سال تمام در بخش آی سی یوی کوید با عشق تمام مشغول باشم اگرچه منجر به اتفاقات بدی در زندگی خودم از جمله از دست دادن پدر و مادرم با فاصله‌ چهل روز شد.

🔹وی در پایان به عنوان پزشک قلب توصیه کرد تا برای حفظ سلامت قلب افراد عوامل خطرزا در بیماریهای قلبی همچون مصرف سیگار، بی تحرکی و ورزش نکردن را کنار گذاشته و سطح قند خون، فشار خون و چربی خون خود را کنترل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید