‍ (http://axnegar.fahares.com/axnegar/c75b6f78cbbe8897f96ce.jpg)

مرتضی جعفری:
🔹اگر شاخص حمل سالانه را در سال آخر دولت قبل یعنی سال ۱۳۹۹ در نظر بگیریم، به جهت شیوع بیماری کرونا و حذف تعداد زیادی از قطارهای مسافری در این سال، تقریبا غالب ظرفیت ناوگان کشنده ریلی (لکوموتیوها) و ظرفیت خطوط شبکه در بخش باری مورد استفاده قرار گرفت و عملاً توانستیم رکورد حمل بار را در آن سال ثبت نماییم.
اما با کنترل بیماری کرونا از سال ۱۴۰۰ به بعد و لزوم بازگشت قطار های مسافری به حالت قبل از کرونا، ظرفیت شبکه و لکوموتیوها و ظرفیت خط به تدریج برای هر دو نوع قطار مسافری و باری تخصیص یافت که بدیهیست منجر به افزایش قطارهای مسافری و محدودیت تردد قطارهای باری و افزایش جابجایی مسافر و کاهش حمل بار نسبت به دوران کرونا میگردد.

🔹بنابراین شاخص حمل یعنی مجموع عملکرد راه آهن در بار و مسافر، در ۱۴۰۲ نسبت به ۱۳۹۹ ، یازده درصد رشد داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید