رحیم رحیم زاده

به سراغ یک مربی جوان می روم که در یکی از کشورهای همسایه فعالیت دارد. از او خواهش می کنم از والیبال خودش بگوید ؟

می گوید ، بنده صمد اکبری متولد شهرستان نقده در استان آذربایجان غربی هستم. تاریخ تولدم سال 1362 است. والیبال خودم را در دو بخش توضیح میدهم

بازیکن

والیبال را بصورت حرفه ای با تیم صنام تهران در سال 1381 زیر نظر آقای مصطفی کارخانه شروع کردم. سال 1383 پتروشیمی بندر امام.سال 1384 صنام تهران . سال 1385 پتروشیمی بندر امام . سال 1386 استیل آذین تهران . سال 1387 مقاومت سمنان . سال 1388 آبفای خراسان و نیم فصل به تیم پتروشیمی بندر امام رفتم. سال 1389 ابومسلم خراسان .سال 1390 شهرداری تبریز . سال 1391 میزان خراسان .سال 1392 شهرداری ارومیه .سال 1393 جواهری گنبد .سال 1394 آلومینیوم المهدی هرمزگان و سال 1395 اردکان در همه این سال ها بازیکن بودم.

مربیگری

از سال 1398 در تیم ادیمای نور، دسته یک ایران.سال 1391 ترکیه رفتم و با جزره بلده اسپورCizre belediye spor از دسته یک به لیگ برتر ترکیه صعود کردیم.سال 1400 در تیم سایپای تهران بودم. سال 1401 در تیم شهرداری گنبد بودم.در همه این تیم ها کمک مربی بودم. از سال 1402 تا حال سرمربی فدراسیون جمهوری خودمختار نخجوان در تمام رده های سنی دختران و پسران فعالیت می کنم. .در واقع فدراسیون والیبال نخجوان فدراسیون مستقلی شد.(جمهوری خودمختار نخجوان به مرکزیت شهر نخجوان بخشی از جمهوری آذربایجان است).دارای مدرک مربیگری بین المللی سطح یک هستم.

چی شد والیبالی شدی؟

زادگاه من شهر نقده چون به ارومیه نزدیک است شهر والیبالی محسوب می شود .شهر تیم داشت .من به تماشای مسابقات میرفتم و به والیبال علاقمند شدم.

لطفا از مربی لژیونر شدن ات بگو؟

پارسال سه مورد پیشنهاد همکاری داشتم .اولی از تیم گیتی پسند اصفهان، تیم لیگ برتری ایران بود.دومی از شانلی اورفا ترکیه در لیگ دسته یک بود. همزمان با آن دو ، پیشنهاد سوم هم از جمهوری نخجوان و کشور آذربایجان بود. تقریبا همان موقع فدراسیون جمهوری نخجوان هم بصورت جداگانه فعالیت اش را آغاز کرده بود.پیشنهاد یک قرارداد 5 ساله در پست سرمربی بود.تا در همه رده های سنی در بخش آقایان و بانوان کار کنم. من هم با چند تن از بزرگان والیبال مشورت کردم و راهنمایی گرفتم .همینجا از این بزرگواران پیشکسوت صمیمانه تشکر می کنم. تصمیم گرفتم که فعالیتم را اینجا شروع کنم. البته قرار شد امسال تیم داری کنیم و با تیم در لیگ برتر آذربایجان شرکت کنیم .فدراسیون نخجوان تیمداری در لیگ برتر را به سال آینده موکول کرده است .من تقریبا 9 ماه است در نخجوان هستم و تمرینات در سنین پایه ، نوجوانان و جوانان در دو بخش دختران وپسران کار می کنم و همزمان به تیم ملی آذربایجان نیز در رده سنی نوجوانان و پایه کمک میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید