مفهوم نامگذاری کودکان به اسامی غیرمذهبی در روند دینداری جامعه چیست؟

عباس عبدی در اعتماد نوشت:
🔹اسامی ۱۰ نام پرکاربرد برای پسران از ۱۰۰ درصد نامهای مذهبی در سال ۱۳۹۰ به حدود ۶۰ درصد در سال ۱۳۹۹ رسیده، ولی نکته مهم این است که نامهای غیرمذهبی رتبههای اول و دوم را به خود اختصاص دادهاند که بسیار اتفاق عجیبی است. در مورد دختران نیز از ۴ نام غیرمذهبی در سال ۱۳۹۰ به ۶ نام یا ۶۰ درصد نامها رسیده با این نکته که رتبههای بالا را هم بعضا به خود اختصاص دادهاند.
🔹این حد از تحول در ارزشها و معیارهای خانواده که در انتخاب نام برای کودکان تجلی پیدا میکند، آن هم در استانی، چون چهارمحال و بختیاری میتواند قرینه مهمی بر تحولات ارزشی و فکری باشد.
🔹ارجاع به برخی مناسکی که از بودجه عمومی حمایت مالی میشوند، راهگشا نیست و فریبنده است. هنگامی که استاندار ایلام میگوید که طی کمتر از دو سال ۶۴ هزار میلیارد ریال صرف توسعه و تبلیغ راهپیمایی اربعین در استان کردهایم، میتوان تصور کرد که ماهیت این مناسک چگونه است؟