🔹 ‌محمود احمدی‌نژاد سه وزیر اقتصاد داشت: داوود دانش‌جعفری، حسین صمصامی و سیدشمس‌الدین حسینی. نفر اول که با استعفا از دولت نهم جدا شد، جزو یکی از گزینه‌های وزارت اقتصاد پزشکیان بود. هرچند که در نهایت عبدالناصر همتی برای این سِمت انتخاب شد ولی در رویدادی جالب، دیروز نفر دوم و نفر سوم در مواضعی کاملا متفاوت، در مخالفت و موافقت با همتی در مجلس صحبت کردند.

🔹این در حالی است که هر دوی آن‌ها یعنی صمصامی و حسینی به ظاهر اصولگرا هستند ولی درباره صلاحیت همتی برای برعهده گرفتن این سِمت با هم اختلاف داشتند. وزارت اقتصاد چه دارد که باعث چنین شکافی در میان اصولگرایان شده است؟ کار این وزارتخانه چیست و چه سازمان‌هایی زیر دست آن هستند؟

🔹خلاصه که آن کسی که در ساختمان باب همایون می‌نشیند، کار خیلی دستش است. او می‌تواند مدیر بزرگ‌ترین شرکت بیمه ایران، بزرگ‌ترین بانک ایران و پولسازترین سازمان دولتی کشور یعنی سازمان امور مالیاتی را تعیین کند و خیلی اگر مراعات سِمتش را نکند، حتی می‌تواند تا سطح مدیریت یک شرکت تولید شوینده که در واقع با سه واسطه زیرمجموعه او قرار دارد هم دخالت داشته باشد. همتی یا کسی دیگر؟ حداکثر چهارشنبه معلوم خواهد شد ولی نام وزیر هر چه باشد، از اهمیت این وزارتخانه کاسته نخواهد شد./هفت صبح

دیدگاهتان را بنویسید