🔹در جلسه علنی امروز مجلس، محمدقسیم عثمانی نماینده بوکان در اعتراض به عدم اعلام طرح دو فوریتی رفع فیلترینگ توسط هیات رئیسه مجلس، به قالیباف رئیس مجلس حمله کرد و جلسه با اعتراض دیگر نمایندگان به تشنج کشید.

🔹قالیباف در این جلسه غایب بود، اما در مقابل علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که روی کرسی ریاست نشسته بود، به دفاع از قالیباف پرداخت و درباره آنچه رخ داده پاسخ داد.

محمد قسیم عثمانی در گفتگو با “چند ثانیه” در باره رخدادهای جلسه جنجالی امروز مجلس می گوید:

🔹من یک طرحی نوشتم که کل مراحل قانونی آن طی شده است و طبق آیین نامه ماده ۱۶۱ باید بعد از این مراحل اعلام وصول می شد. منتهی چندین روز است که مرتب برای  اعلام وصول مراجعه می کنم و هیات رئیسه ترتیبی اتخاذ نمی کند.

  🔹هیات رئیسه طرح هایی که یعد از طرح من کارهای آن انجام شده را اعلام وصول کرده وطرح من را خیر. در حالی که طرح بنده اولین طرح دو فوریتی مجلس دوازدهم است که در ابتدای خرداد آن را ارائه کرده ام و با گذشت حدود دو ماه هنوز اعلام وصول نشده است.

🔹طرح من در ارتباط با فیلترینگ است و در آن طرح خواسته ام این بود که اگر مسئله امنیتی در سطح شهرستان، استان و یا کشور وجود داشت حسَب مورد یا شورای تامین شهرستان، شورای تامین استان و یا شورای عالی امنیت ملی، دستور فیلترینگ را تا زمانی که نا امنی وجود دارد می تواند بدهد و زمانی که نا امنی بر طرف شد، فیلتر نیز باید برداشته شود.

🔹یعنی فیلترینگ متعلق به دوره ناامنی است و نه زمان حال حاضر که خوشبختانه هیچ مشکل امنیتی نداریم.

🔹من نمی دانم چرا تاکنون این طرح اعلام وصول نشده ولی می دانم که آقای قالیباف طرح را نگه داشته اند.

  🔹منظورم از گفته امروز در باره پادگانی بودن مجلس، این بود که اگر در پادگان روابط براساس فرماندهی و فرمانبری است، در مجلس این رابطه وجود ندارد و قالیباف فرمانده ما نیست که فرمانبر ایشان باشیم. آقای قالیباف هم یک نماینده است مثل ما و طبق آیین نامه ایشان باید مجلس را اداره کند. قسم هم خورده اند که به آیین نامه پایبند باشند و خلاف آن عمل نکنند ولی خُب اینکه طرح را نگه داشته اند خلاف آیین نامه است.

🔹آقای نیکزاد هم امروز در مورد عدم اعلام وصول طرح اصلا حرفی نزد و من از صحبت های وی قانع نشدم.

 🔹من حتما در جلسات آتی مجلس پیگیر این موضوع خواهم بود تا این طرح بالاخره اعلام وصول شود./چندثانیه

دیدگاهتان را بنویسید