🔹مالک شریعتی نیاسر که با کسب ۷۶۸ هزار و ۱۲۹ رأی به‌عنوان نوزدهمین نفر از حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس وارد مجلس شورای اسلامی شده است، پس از گفت‌وگو پرمخاطب محمدجواد ظریف، وزیر پیشین خارجه در فضا مجازی، در حساب کاربری خود ادعایی با این مضمون و خطاب به جواد ظریف مطرح کرد «آقای دکتر ظریف! حال که سکوت شکستید و در ایامی که وزارت نفت دولت سیزدهم بدون برجام موفق شده بدهی ترکمنستان را تسویه و قرارداد گازی را احیا کند، آنچه سال ۹۹ در جلسه با بنده و جمعی از نمایندگان در دفترتان را گفتید، علنی بگویید: «زنگنه در ماجرای ترکمنستان خیانت کرد» دانستن حق مردم نبود؟!» ادعایی که در فاصله کوتاهی از سوی محمدجواد ظریف در گفت‌وگو با خبرآنلاین با این جملات «به هیچ وجه تعبیر خیانت را درباره کسی به کار نمی‌برم چه برسد درباره عضو کابینه، با سابقه درخشان و مملو از تلاش و وطن‌پرستی مانند آقای مهندس زنگنه» او این را هم گفت که «این دست از خبرسازی‌ها کاملا نشان می‌دهد که چون قافیه به تنگ آمده، سناریوی نخ‌نمای جعل و اکاذیب را پیش گرفته‌اند. گرچه چه کسی باور می‌کند من درباره یکی از چهره‌های برجسته دولت چنین تعابیر به کار ببرم؟»

🔹به گزارش پایگاه خبری “چندثانیه” این گفت‌وگوی وزیر پیشین خارجه آن هم در فرصت کوتاهی پس از ادعای نماینده کمیسیون انرژی مجلس چندان به مذاق شریعتی نیاسر خوش نیامد و پس از آن سلسله گفت‌وگوهایی با نمایندگان مجلس در خبرگزاری‌های ایرنا و فارس برای تأیید سخنان مالک شریعتی نیاسر انجام شد، اما جالب است بدانید هیچکدام از آنها ادعای شریعتی نیاسر را تأیید نکردند؛ او که این روزها و در ماه‌های پایانی مجلس یازدهم بیش ازهر زمان دیگری خود را به وزارت نفت نزدیک کرده است.

🔹علی‌اکبر کریمی، نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی که انتقادهای تند و تیزش به زنگنه و شکایت زنگنه از او به هیات رسیدگی به رفتار نمایندگان در مجلس در سال ۹۸ حتما در اذهان مانده است به فارس گفته است: « بنده در جلسه سال ٩٩ با وزیر وقت امور خارجه حضور داشتم. در آن جلسه درباره روابط ایران و ترکمنستان بحث شد و تا جایی که بنده به خاطر دارم آقای ظریف انتقادات و گلایه‌های متعددی را از عملکرد آقای زنگنه و تخریب روابط ایران و ترکمنستان مطرح کردند.» دقت کنید گلایه.
 
🔹ایرنا اما به سراغ هادی بیگی‌نژاد، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی رفته است تا شاید بتواند واژه «خیانت» را از حرف‌های او بیرون بیاورد اما او هم دست رد به سینه‌شان زد: «این جلسه در محل وزارت امور خارجه با ظریف برگزار شد. وزیر امورخارجه در این جلسه از رفتار و تصمیمات زنگنه وزیر نفت دولت دوازدهم در قبال روابط ایران و ترکمنستان گله کرد.» دقت کنید بازهم گله.

🔹این نماینده البته ادعای دیگری مطرح کرد: «ظریف در نامه‌ای به روحانی از عملکرد وزارت نفت و زنگنه در مورد پرونده روابط ایران و ترکمنستان گلایه کرده بود در این نامه تأکید شده بود که وزارت امور خارجه مشتری برای گاز ایران معرفی می‌کند و آقای زنگنه دست رد به سینه مشتریان گازی را می‌زند.» دقت کنید بازهم گفته گلایه! البته آقای بیگی‌نژاد ما هم مانند بسیاری از مردم منتظر انتشار این نامه می‌مانیم.

🔹اما در پایان، آقای مالک شریعتی نیاسر فرق است بین «گله» و «خیانت»، فرق است بین «خدمت» و «خیانت» فرق است… بعید است با مدرک دکترای انرژی در فهم ابتدایی‌ترین کلمات عاجز باشید آقای نماینده. هادی محمدی، دانش‌آموخته دکترای روابط بین‌الملل و روزنامه‌نگار در زیر توئیت نخست شما چه خوب نوشته است «هیچوقت به کسی که در حفظ حرف‌های خصوصی امانتداری نمی کند، اعتماد نکنید. او صداقت هم ندارد.»
 
🔹اما یک پرسش از اداره کل روابط عمومی وزارت نفت، آیا این ادعا که حمله به «زنگنه» با حمایت و پشتیبانی اداره کل روابط عمومی وزارت نفت انجام شده است، صحت دارد؟ آیا هماهنگی برای انتشار گفت‌وگو در خبرگزاری ایرنا و فارس از سوی اداره کل روابط عمومی انجام شده است؟ منتظر پاسخ می‌مانیم./چندثانیه

دیدگاهتان را بنویسید