محمود گبرلو‌ در الف نوشت:

🔹 “نون خ” جذاب‌ترین سریال کمدی این روزهای صدا و سیماست که تماشاگر با آن می‌خندد، شادی می‌کند، غصه می‌خورد؛ چون زندگی خود را در قاب تلویزیون می‌بیند و اگر نبود سریال “نون خ” که محصول تصمیم‌گیری‌های قبل از مدیریت فعلی است، مدیریت و متولیان فعلی تلویزیون، چگونه می‌توانستند نیاز مخاطبین خود را پاسخگو باشند!؟

🔹 در شرایطی که بی توجهی به اقوام شریف و اصیل ایرانی زمینه سواستفاده بیگانگان معاند را برای ایجاد تفرقه و جدایی فراهم ساخته “نون خ” با نگاه احترام آمیز، تجلی غرور آفرینی، صفا و صمیمت مردم قوم کرد است.

🔹 ویژگی مثبت “نون خ” در ایجاد موقعیت های مختلف کمدی همراه با ابتکار و خلاقیت نویسنده و کارگردان است که با طرح سخت‌ترین و مشکل‌ترین اتفاقات جامعه، لذت و لبخند و آرامش را به بیننده منتقل می‌کند.

🔹 لذت بردن از یک سریال آنهم با موضوعات تلخ و ملتهب آنچنان که بیننده با دیدن رنجها به آرامش برسد، کار یک کارگردان زبده و کار بلد و تیم خلاق آن است.

🔹 رمز موفقیت سریال کمدی “نون خ” در خلق باورپذیر شخصیت‌های قهرمان سریال است که بیننده با آن همذات پنداری می‌کند. آن هم با شخصیت‌های فراوان که هر کدام به طور مستقل شخصیت اصلی محسوب می‌شوند.

🔹 نقد موضوعات روز جامعه حتی از نحوه عملکرد و برخی تصمیم‌گیری‌های ناشیانه شوراهایی مثل شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی و شوراهای شهر و یا نقد معضلات اجتماعی مثل فرزند آوری و مهاجرت، کمبود صفا و معرفت در بین قشرهای مختلف جامعه، طرح مشکلات اقتصادی و مایحتاج عمومی، طرح ایجاد اختلاف و تفرقه و نفوذ فرهنگ بیگانه، ترویج عشق و انسان دوستی و اتحاد و همدلی برای مقابله با ناهنجاری‌ها از جمله انتقاداتی است که با ظرافت خاصی طراحی و اجرا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید