عصر ایران در یادداشتی به قلم جعفر محمدی از اظهارات امام جمعه بابل درباره حادثه اخیر در لاهیجان انتقاد کرد و نوشت:

🔹گویا یک امام جمعه در شمال ایران از این که رئیس جمهور پزشکیان دستور داده است موضوع فوت یک شهروند در بازداشتگاه نیروی انتظامی “بررسی ویژه” شود، بر آشفته شده است!آن طور که وبسایت محلی گیلانستان نوشته، حجت‌الاسلام‌ مجتبی روحانی راد، امام جمعه بابل در این باره گفته است: « لاهیجان مگر دادستان و استان گیلان مگر بازرسی انتظامی ندارد که رییس جمهور دستور بررسی ویژه می‌دهد! چرا برای قتل روحانی مظلوم در همان استان این دستور داده نشد؟!

درباره این سخنان چند نکته قابل توجه است:
🔹قبل از هر چیزی، همانند خود این امام جمعه که هر هفته مردم را به تقوای الهی دعوت می کند، خودش را نیز به رعایت تقوا دعوت می کنیم و به ایشان یادآور می شویم که اتخاذ مواضع جناحی در تریبون متعلق به بیت المال ، عین بی تقوایی است. به راستی اگر مرحوم رئیسی زنده بود و دستور مشابهی برای بررسی مرگ در بازداشتگاه صادر می کرد، باز هم این امام جمعه فریاد بر می آورد که چه ربطی به رئیس جمهور دارد و مگر دادستان و بازرسی نیروی انتظامی نداریم؟!

🔹جهت اطلاع امام جمعه محترم باید بگوییم رئیس جمهور، نفر دوم کشور و مسوول اجرای قانون اساسی و مکلف به حراست از حقوق شهروندان است. قتل هم در بازداشتگاه نیروی انتظامی رخ داده است.

🔹مثلاً وقتی مرحوم رئیسی در دوران ریاست جمهوری اش برای بررسی پرونده قتل مرحوم داریوش مهرجویی – که یک چهره هنری ملی بود – و همسرش دستور ویژه داد، آیا این امام جمعه اعتراض کرد که چه ربطی به رئیس جمهور دارد و مگر مملکت بازپرس و قاضی و کارآگاه ندارد؟!

🔹آقای امام جمعه! جان یک انسان که دست ماموران حکومت امانت بوده،گرفته شده و شما باید به عنوان یک روحانی، از این که همه پیگیر ماجرا باشند تا احقاق حق شود، استقبال کنید، از چه می ترسید که این گونه در برابر حساسیت رئیس جمهور به حیات از دست رفته یک شهروند برآشفته شده اید؟! این است مشی روحانیت؟! اتّق الله!

دیدگاهتان را بنویسید