حسن هانی‌زاده، تحلیلگر مسایل خاورمیانه در واکنش به حمله ایران به اسراییل به‌ خبرنگار «چندثانیه» می‌گوید:

🔹ایران در پاسخ به جنایات رژیم اسراییل ساعاتی پیش یک اقدام ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی انجام داد و این حرکت فصل جدیدی را در خاورمیانه رقم خواهد زد. اسراییل در یک سال گذشته کشتار غیرنظامیان فلسطینی و لبنانی را افزایش داده است این جنایات در فضای سکوت جامعه جهانی همچنان ادامه دارد.

🔹جنایات اسراییل که اکنون به اوج خود رسیده باعث نوعی وحشت افکنی در میان مسلمانان منطقه و جهان شده است. در واقع این پاسخ تهران را باید بازترمیم حیثیت‌ ملت‌های خاورمیانه تحلیل‌ کنیم.

🔹حمله ساعات گذشته در جواب به «جنایات در غزه» ، ترور «اسماعیل هنیه در تهران» و ترور «حسن نصرالله در ضاحیه، بیروت» بوده است.

🔹ایران نشان داد که توانایی بالایی در پاسخ به جنایت‌ها و زیاده‌خواهی اسراییل دارد. تهران در این حمله از «موشک‌های هایپرسونیک فتاح» استفاده کرد. موشک‌های پرتاب شده از شش لایه دفاعی اسراییل-آمریکا در منطقه عبور و به اهداف از پیش تعیین شده برخورد کردند.

🔹امشب تراز دفاعی و بازدارندگی موشک‌های ایرانی را مشاهده کردیم. این نمایش نشان می‌دهد که اگر باز هم رژیم اسراییل دست به اقدام جدیدی بزند قطعا با قدرت بیشتر پاسخ خواهیم داد.

🔹پنتاگون در پیامی خواسته که طرفین دست به اقدامات دیگری نزنند. ادامه این وضعیت می‌تواند ابعاد جنگ را وسیع‌تر کند. ایران باز هم منتظر پاسخ احتمالی اسراییل خواهد ماند. توجه داشته باشید که تهدیدهای اسراییل باز هم ادامه خواهد داشت./چندثانیه

دیدگاهتان را بنویسید