🔹به دنبال افزایش رقابت فشرده در انتخابات آمریکا و تشدید تنش‌ها در خاورمیانه سرمایه‌گذاران را به سوی بازارهای امن سوق داد و برای اولین بار رکورد طلای ۲۷۰۰دلاری شکسته شد.

🔹به گزارش چندثانیه، به نقل از بلومبرگ، رویدادهای اقتصادی و سیاسی جهانی و همچنین سیاست‌های بانک مرکزی جهان و فدرال رزرو و نوسانات ارزی نقش مهمی در شکل گیری قیمت طلای جهانی دارند.

🔹قیمت هر انس طلا روز گذشته با افزایش بیش از یک درصدی به ۲۷۰۰دلار رسید و بالاترین رکورد تاریخی را به ثبت رساند. درحال حاضر سیگنال صعودی به تمامی بازارهای فلزات گرانبها سرایت کرده و نحوی که سرمایه‌گذاران روی قیمت‌های بسیار بالاتر شرط‌بندی می‌کنند.

🔹درحال حاضر بازار فلزات گرانبها روی تحولات ژئوپلیتیکی فزاینده متمرکز شده‌اند و سرمایه گذاران معمولاً در زمان عدم اطمینان ژئوپلیتیک و اقتصادی به دنبال امن‌ترین بازار که در حال حاضر طلا است، هستند.

🔹از سوی دیگر بسیاری از سرمایه‌گذاران در حال تغییر پرتفوری خود پیش از انتخابات ۵نوامبر آمریکا هستند. نظرسنجی‌های سنتی و نظرسنجی‌های غیرمتمرکز درباره انتخابات باهم متفاوت شده‌اند که بازهم به عدم قطعیت های ژئوپلیتیکی بازمی‌گردد.

🔹شاخص دلار با کاهش ۰.۲درصدی به رالی نزولی خود ادامه می‌دهد و کاهش ارزش دلار به طور مستقیم ارزش شمش را افزایش می‌دهد.

🔹طی یک هفته اخیر قیمت طلا در بازارهای جهانی ۲.۴درصد افزایش یافته و در سال ۲۰۲۴ سود سرمایه‌گذاری روی شمش بیش از ۳۰درصد بوده است.

🔹پیش‌بینی معامله‌گران بازار لندن از قیمت طلا تا اواخر ۲۰۲۵ بیش از ۲۹۰۰ دلار است. همچنین آنها برای نقره رشد ۴۰درصدی و دست یابی قیمت بیش از ۴۵دلار را پیش‌بینی می‌کنند./چندثانیه اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید