🔹«گیجگاه» به کارگردانی عادل تبریزی، یکی از کمدی‌های متفاوت سینمای ایران است که پس از رونمایی در سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر، به مدت ۳ سال در صف ورود به چرخه اکران عمومی منتظر ماند!

🔹فیلم نزدیک به دو سال اما در صف اکران باقی ماند و چند هفته پیش که اولین پوستر آن در آستانه ورودش به چرخه اکران عمومی منتشر شد، حاشیه‌‌های فیلم هم پررنگ‌تر شد.

🔹حذف تصویر باران کوثری به‌عنوان بازیگر اصلی این فیلم سینمایی از پوستر فیلم، نشان از قرار گرفتن نام این بازیگر در فهرست بازیگران «ممنوع‌التبلیغ» داشت. در یک سال گذشته و متأثر از موضع‌گیری برخی بازیگران در حوادث و اعتراضات اخیر، سازمان سینمایی صدور مجوز تبلیغات برای این پروژه‌ها را منوط به حذف تصویر برخی بازیگران اصلی کرده است.

🔹حذف فرشته حسینی از تبلیغات «دسته دختران»، حذف چهره محسن تنابنده از تبلیغات «جنگ جهانی سوم»، حذف چهره هنگامه قاضیانی از تبلیغات محیطی سریال «آمستردام» و حذف حمید فرخ‌نژاد از مواد تبلیغی «زنبور کارگر» و سریال «پدر گواردیولا» نمونه‌هایی از این رویکرد بودند و حالا می‌توان حذف باران کوثری از پوستر فیلم «گیجگاه» را هم در همین راستان تحلیل کرد.

🔹نکته‌ای که پس از انتشار تیزر رسمی فیلم و استفاده از پلان‌هایی از فیلم که چهره باران کوثری در آن قابل تشخیص نیست، مهر تأیید خورد و جالب اینکه این ممنوعیت‌ها هیچ‌گاه به‌صورت رسمی اعلام و تأیید نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید