🔹 نطق مخالفت امیرحسین ثابتی نماینده تهران با وزیر پیشنهادی امور خارجه واکنش‌های زیادی برانگیخت.دیگر ادعای ثابتی در نطق مخالفتش، برای زیر ضرب بردن تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران است؛ «امضای کری تضمین است». این تیتر یک روزنامه شرق به تاریخ یکم دی ماه ۱۳۹۴ است. واقعیت این است که «امضای کری تضمین است» ارتباطی با اصل برجام ندارد. گزارشی که روزنامه شرق برایش این تیتر را انتخاب کرده بود، مربوط به قانون روادید و ورود ایرانیان به آمریکا بود.

🔹عراقچی در آن مصاحبه تاکید داشته که «جان کری با امضای نامه تضمین داده است» و نه اینکه «امضای کری تضمین است»؛ جملاتی که اساسا به لحاظ مفهومی تفاوت بسیاری دارند!در چند بخش دیگر مصاحبه عراقچی از لفظ «تضمین» استفاده شده بود که همگی‌شان ناظر به همین ماجرای قانون جدید روادید بوده است.

🔹اما مخالفان برجام باز هم با همان شیوه سنتی‌شان یعنی «راه بنداز؛ جا بنداز» اینگونه در ذهن هوادارانشان جا انداختند که «ظریف»! این سخنان را به عنوان ضمانت اجرایی برجام گفته است؛ درحالی که نه ظریف این حرف را گفته و نه موضوع سخنان برجام بوده بلکه موضوعی بوده که ارتباطی با برجام نداشته است!

دیدگاهتان را بنویسید