🔹 در ۷ماهه نخست سال جاری بازار طلا یکی از پربازده‌ترین بازارهای مالی کشور بود که طی شش ماه بیش از یک میلیون تومان افزایش یافت.

🔹 به گزارش چندثانیه، هرگرم طلای ۱۸عیار در نخستین روز معاملاتی سال(۵فروردین ۱۴۰۳) ۳میلیون و ۲۰۰هزار تومان بود که پس از ۷ ماه به بیش از ۴میلیون و ۱۰۰هزار تومان رسید.

🔹 طی ۷ماه اخیر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه و افزایش ریسک‌های ژئوپلیتیکی تمامی بازارها را تحت تاثیر قرار داده که طلا هم از این موضوع مستثنی نبوده است.

🔹 روز ۱۴فروردین و پس از حمله اسراییل به کنسولگری ایران در سوریه قیمت طلا با افزایش ۳۴۵هزار تومان رو به رو شد و به ۳میلیون و ۴۵۰هزار تومان رسید.

🔹 روز دوم اردیبهشت‌ماه و همزمان با عملیات وعده صادق (۱) قیمت طلا با افزایش ۱۶۷هزار تومانی به ۳میلیون و ۶۶۸هزار تومان رسید. طی یک ماه بازدهی بازار طلا ۱۲.۴۲درصد شده بود.

🔹 روز دهم مرداد ۱۴۰۳ و همزمان با ترور اسماعیل هنیه قیمت طلا پس از یک ماه روند آرام باز هم در مسیر صعودی قرار گرفت و بازدهی ماهانه حدود ۲درصد شد.

🔹 در شهریورماه قیمت طلا در بازه زمانی یک ماهه حدود ۲۰۰هزار تومان افزایش یافت و از ۳میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۳میلیون و ۷۳۰هزار تومان رسید که به اعتقاد کارشناسان مهمترین عامل رشد طلا در این دوره روند صعودی قیمت انس جهانی و وضعیت بازار جهانی طلا بود.

🔹 روز هفتم مهر و همزمان با شهادت سیدحسن نصرالله، بازارهای جهانی به احتمال تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه واکنش نشان دادند، اما افزایش نرخ طلای ۱۸عیار چندان بالا نبود.

🔹 درحالی که قیمت انس جهانی با افزایش ۵درصدی همراه شد، نوسان قیمت طلای ۱۸عیار در بازار داخلی زیر یک درصد بود./چندثانیه اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید