رحیم رحیم زاده

متاسفانه اخیرا در کار رسانه نوشتاری ورزش ٬ بخصوص والیبال دو اتفاق بد ٬ غیر قابل تحمل و جبران ناپذیر پیش آمد و آن تعطیلی دو منبع نوشتاری است .یکی از این دو تعطیلی وب سایت باکس اسکور نیوز box score news و دیگری تعطیلی وبلاگ گازتا دلو اسپورت بود. وب سایت باکس اسکور نیوز همه رشته های ورزشی را پوشش می داد و به زبان انگلیسی در آمریکا فعال بود. اما وبلاگ گازتا دلو اسپورت صرفا والیبالی بود .به زبان ایتالیایی در کشور ایتالیا چاپ می شد .

بنده به عنوان نویسنده و خبرنگار با هر دو رسانه همکاری داشتم.البته به صورت فری لنس .نوشته ها و گزارش هایم را به انگلیسی به این دو منبع ارسال می کردم. وب سایت آنها را چاپ می کرد. اما برای وبلاگ مطالب ام را آقای پاسینی به ایتالیایی ترجمه و با ذکر نام بنده آنها را چاپ می کرد. وبلاگ از ۳۱ مارس ۲۰۲۴ برابر با دوم فروردین۱۴۰۳ به حالت تعطیل درآمد.مدتی صبر کردم شاید این وبلاگ با مدیریت و مسئولیت کادر جدید به فعالیت خود ادامه دهد .اما گویا این کار به انجام نخواهد رسید. وبلاگ به دلیل بازنشسته شدن جیان لوکا پاسینی نفر اصلی که در واقع مدیر و گرداننده وبلاگ بود عملا تعطیل شده است. حیف!

پاسینی آخرین نوشته خود را با عنوان : اینجا کارم پایان یافت در وبلاگ چاپ کرده. در حد بضاعتم آن را ترجمه کرده ام .رحیم رحیم زاده

دل نوشته جیان لوکا پاسینی
اینجا کارم پایان یافت

روز های کار م به پایان رسیدند. سال های درازی گذشتند٬ سالهای بسیار پر شوری بودند. اما گذشتند ٬گاهی سخت و گاهی آسان گذشتند. با این حال ، همیشه هیجان انگیز بودند. وبلاگ به من انرژی می داد( وبلاگ https://dal15al25.gazzetta.it). در ضمن حوزه فعالیت بسیار قابل توجهی برای کار انتخاب کرده بودم .در عمر ۱۴ ساله وبلاگ ٬ والیبال به نقطه مرجعی تبدیل شده بود.البته در ابتدا تا این حد قابل توجه نبود.رسیدن به این نقطه‌٬ سفری طولانی و پیچیده بود.شایسته است اول با تشکر بی حد و مرز از والریا ( Valeria Benedetti) شروع می‌کنم.
می دانستم که او کسی است که در انجام کار از هیچ کوششی کوتاهی نمی کند. کارهایی که در سال های اخیر انجام داده بسیار تاثیر گذار بوده اند.اما حمایت او بیش از هر چیز از دیدگاه انسانی تعیین کننده بود. او همکاری است که دوست دارید همیشه در کنارتان باشد.
من از دیوید( Davide Romani ) برای خبر تشکر می کنم، اما مهمتر از همه از شما ( خوانندگان و دنبال کنندگان وبلاگ)که “زندگی” وبلاگ بوده اید تشکر می کنم. در بازه زمانی طول عمر وبلاگ نزدیک به ۲۰۰ هزار نظر (که همگی هم درست بودند) از سوی دنبال کنندگان وبلاگ ارائه شده که تاییدی است بر موفقیت وبلاگ . اگر آنها وبلاگ را خیلی دوست دارند به این دلیل است که بسیار محبوب بود. در این مورد شکی نیست. پس اعتبار از آن شماست. (البته باید اضافه کنم پاسینی ٬ والریا و دیوید سه نفری وبلاگ را اداره می کردند.)
والیبال مدت طولانی از زندگی ام را در برگرفته است.از زمانی که بچه بودم برای تماشای والیبال روز های شنبه به ورزشگاه می رفتم.والیبال یکی از علایق من بود، هرگز تصور نمی‌کردم که والیبال شغل من باشد و حتی در Gazzetta dello Sport مشغول بکار شوم. دوره کارم که تقریباً ۵۰ سال به طول انجامید، همواره از لحظات آن لذت برده ام.بی نظمی ها و تغییرات بزرگی را از نزدیک تجربه کرده ام. در مقاطع خاصی مردان و زنان مبتکر برای والیبال ایتالیا تلاش کرده اند تا ورزش والیبال ایتالیا به آن چیزی که هست ٬ تبدیل شده است .

افرادی زیادی بودند که با این دیدگاه تلاش کردند ، کسانی که افق دیدشان به فراسو و دور دست ها بود، مطمئناً جیانفرانکو برایانی Gianfranco Briani در بین این افراد قرار دارد. او یکی از ارکان فدراسیون والیبال ایتالیا بود که با ویژگی های خود توانست والیبال را به سمت رشد تصاعدی سوق دهد.(او در ۹۳ سالگی در اواخر سال ۲۰۲۳ چشم از جهان فرو بست) برخی از «ایده‌های» او، پس از ده‌ها سال ، برای امروز به‌جا مانده اند.
این نیروی محرکه دوره های مختلفی را سپری کرده شاید نتایج به لطف بورژوازی و یکپارچه سازی بدست آمده اند.٬ به نظر من در سال های اخیر ضعیف شده است. اما معمولاً در ورزش وقتی برای اولین بار به دفاع از آنچه به دست آورده اید اعم از مدال و دستمزد فکر می کنید به جای اینکه رویای چیز جدیدی داشته باشید، گاهی لحظه ای می رسد که شما با ترس”از دست دادن” یافته ها روبرو می شوید.با این حال اساس والیبال همچنان زنده و حیاتی است .و من هنوز مردان و زنان زیادی را در اطراف خود می بینم که این بینش را دارند که والیبال همچنان زنده و حیاتی است،حتی به دور دست و افق پیش رو نگاه می کنند و رویای بزرگتری دارند .از استعاره استفاده می کنند.( استعاره ها را می توان برای ایجاد تصاویر واضح، اغراق یک ویژگی یا عمل یا بیان یک ایده پیچیده استفاده کرد.)

ولاسکوی عزیز ، برای استفاده از استعاره ٬ تعهد غیر قابل بازگشت به یک هدف را دنبال می کند.به لطف نیروی انفجاری جنبش زنان به معرفی ۱۰ دختر دیگر به دوره های مقدماتی والیبال اقدام می کند.(ولاسکو از اول ژانویه ۲۰۲۴ به عنوان سرمربی تیم ملی والیبال بانوان ایتالیا تعیین شده است.) این ورزش می تواند به لطف

نیروی انفجاری جنبش زنان، جهش نهایی خود را با کیفیت انجام دهد.چه چیزی کم است؟ اگر دست اندرکاران یاد بگیرند به لیگ ها، فیپاو(فدراسیون والیبال ایتالیا)، پایگاه های والیبال، به عنوان نهادهای جداگانه فکر نکنند بلکه همزمان به عنوان یک حرکت واحد٬ یک بدن واحد مثل یک تیم فکر کنند.می توان گفت کار و راه آسانی نیست، اما زمان و شرایط مساعد است. حتی تحت فشار تیم های ملی بزرگ و جاه طلب.دستورالعمل مخفی نیست و تقریباً اساس همه موفقیت ها ایده و استراتژی همگی فقط کار‌ ٬ کار ٬کار و کار است.برای همه زندگی خوبی آرزومندم. پایان
قدردانی ماسیمو ریگی از پاسینی

دیدگاهتان را بنویسید