🔹ورا لاو ۲۷ ساله، ظرف چند سال در سه شرکت مختلف کار کرده است. او عضوی از نسلی است که به نظر می‌رسد ایده وفاداری به شرکت‌ها را به چالش می‌‌کشند.

🔹او گفته: «فکر نمی‌‌کنم وفاداری نتیجه بدهد. همه چیز معامله‌‌ای است. شما فقط تا زمانی ارزشمند هستید که آنها شما را ارزشمند ببینند. اگر یاد نگیرید و درآمدزایی نداشته باشید، وقتش رسیده که بروید.

🔹در دهه‌‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ شرایط کاملا متفاوت بود. مردم فقط از اینکه شغلی دارند و حقوقی می‌‌گیرند راضی بودند. اما الان دیدگاه ما نسبت به کار تغییر کرده است… زندگی ما دیگر حول آن ساخته نمی‌شود.»

🔹 در دورانی که جهش شغلی به‌‌ویژه در میان جوانان رو به افزایش است، کارکنان «وفادار» کجا می‌‌روند؟ آیا اصلا وفاداری در دنیای شرکتی معنی دارد؟
جروم زاپاتا، مدیر منابع انسانی شرکت سرمایه‌گذاری «کیک‌‌استارت ونچرز» می‌‌گوید «نه.»

🔹کارکنانی که دائم شغل عوض می‌کنند، احتمالا دستمزد بهتری دریافت می‌کنند، چون وقتی تازه می‌‌خواهند به یک شرکت بپیوندند دستشان برای چانه‌‌زنی بر سر حقوق باز است و از موضع قدرت این کار را انجام می‌دهند.

🔹زاپاتا می‌‌گوید: نسل‌‌های گذشته، اگر به یک سازمان وفادار می‌‌ماندند، آن سازمان تا آخر عمر کاری، از آنها مراقبت می‌‌کرد. الان حقوق و مزایای بازنشستگی اصلا جایی برای این حرف‌‌ها نمی‌‌گذارد. به‌‌علاوه، وقتی یک متقاضی شغلی زود به زود کارش را عوض می‌کند، مزیت رقابتی به دست می‌‌آورد، چون در شغل قبلی تجربیاتی به دست آورده است./دنیای اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید