نیلوفر حامدی بدون هیچ اما و اگری، مشمول بخشنامه عفو ۱۴۰۱ است

تنها مانع برخورداری او از عفو اعلامی، اتهام همکاری با دولت خارجی متخاصم بود که از آن تبرئه شد

پرتو برهان‌پور و حجت کرمانی، وکلای دادگستری با اشاره به اظهارات امروز سخنگوی قوه قضائیه مبنی بر ابلاغ حکم نیلوفر حامدی و الهه محمدی، روزنامه‌نگاران ایرانی به اجرای احکام، اظهار کردند:

🔹 «در نهایت تعجب، امروز سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرده که احکام خانم‌ها نیلوفر حامدی و الهه محمدی قرار است اجرا شود در صورتی که پرونده هر دو این افراد بدون هیچ اما و اگری، مشمول بخشنامه عفو اعلامی در سال ۱۴۰۱ هستند.

🔹مواردی چون صدور بیانیه مشترک نهادهای امنیتی در سال ۱۴۰۱ و ذکر نام آنان به اختصار و تاکیدشان بر بازداشت این روزنامه‌نگاران به دلیل حوادث پس از جان باختن خانم مهسا امینی، اشاره چندین باره دادنامه‌های صادره توسط دادگاه‌های بدوی و تجدیدنظر به اعتراضات پس از جان باختن مهسا امینی به علاوه اظهارات پیشین سخنگوی قوه قضائیه مبنی بر اینکه بازداشت این افراد به دلیل اعتراضات سال ۱۴۰۱ است، نشانگر آن است که بازداشت خانم حامدی به دلیل همین اعتراضات بوده است بنابراین اتهامات آنان، مشمول بخشنامه عفو ۱۴۰۱ خواهد شد.

وکلای نیلوفر حامدی ادامه دادند:

🔹آنچه مانع اعمال بخشنامه عفو اعلامی در سال ۱۴۰۱ نسبت به خانم نیلوفر حامدی شده بود، وجود اتهام «همکاری با دولت خارجی متخاصم آمریکا» در پرونده او بود. یعنی ایشان تمام شرایط بهره‌مندی از بخشنامه عفو اعلامی را داشتند و همین اتهام، مانع این مهم شده بود.

🔹 با تبرئه او با حکم قطعی دادگاه تجدیدنظر استان تهران از اتهام همکاری با دولت خارجی متخاصم و باقی ماندن اتهامات اجتماع و تبانی بر ضد امنیت کشور و فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی، این مانع هم برطرف شد./ شرق

دیدگاهتان را بنویسید