۶۶ ماه حبس به دلیل تشویق به فساد و فحشا، ۳۶ ماه حبس به دلیل توهین به مقدسات، ۷ ماه ۱۶ روز حبس به واسطه فعالیت تبليغی علیه نظام و ۲ سال ممنوعیت از خروج و ممنوعیت فعالیت درفضای مجازی

🔹علی شریف‌زاده اردکانی، حقوقدان و وکیل سرین بدیعی، تبعه ایرانی، نیوزلندی مشهور به «شاهزاده سرین» از صدور حکم پرونده موکل خود خبر داد.

🔹این وکیل دادگستری، ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: سه عنوان اتهامی «توهین به مقدسات»، «فعالیت تبلیغی علیه نظام» و «تشویق مردم به فساد و فحشا» در پرونده موکلم مبنای صدور حکم قرار گرفته است.

🔹موکلم به رغم اقامت سابق در آمریکا، تابعیت نیوزلندی دارد و سفارت این کشور نیز از این پرونده مطلع شده است.

🔹سرین یک سری اموال از جمله تعدادی جواهرات و ارز (دلار) به همراه خود به ایران آورده بوده که فعلا توقیف شده است.

🔹موکلم به مدت دو هفته در بیمارستان روزبه تهران بستری بوده و به بیماری اختلال دوقطبی مبتلاست. ما تقاضا کردیم که مجددا او را به کمیسیون سه نفره پزشکی قانونی بفرستند.

🔹سرین به نظر ما، سوای اینکه مجرم باشد، بیمار است. شخصی که از آمریکا از طریق مشهد به ایران آمده و عنوان می‌کند که هدفش اعلام پیام صلح، صفا و دوستی ایران به دنیا بوده است. به گفته موکلم، او بنا داشته تا اعلام کند؛ ایران یک کشور تروریستی نیست.

🔹در حال حاضر در زندان برای گذران شرایط، دچار مشکل مالی بوده و ما این مسئله را به چند تن از آشنایان موکل و سفارت نیوزلند هم اعلام کرده‌ایم.

🔹ما در پی صدور این حکم از طریق دادگاه تجدیدنظر کرج پرونده را پیگیری خواهیم کرد. به واسطه بیماری دوقطبی موکل که نوعی اسکیزوفرنی محسوب شده و هر از گاهی دچار جنون آنی می‌شود، یادآور می‌شویم که این نوع از بیماری به عبارتی مورد ابتلای مجانینی بوده که دائم‌المجنون نباشند.

🔹به هر حال، حکم پرونده موکلم با توجه به عناوین اتهامی به این صورت صادر شده که ۶۶ ماه حبس به دلیل تشویق به فساد و فحشا، ۳۶ ماه حبس به دلیل توهین به مقدسات، ۷ ماه ۱۶ روز حبس به واسطه فعالیت تبليغی علیه نظام و ۲ سال ممنوعیت از خروج و ممنوعیت فعالیت درفضای مجازی در پرونده او آمده است.

🔹امیدواریم که با توجه به موارد مورد اشاره در جهت اثبات عدم ثبات روانی موکل، حکم صادره در دادگاه تجدیدنظر کرج مورد بررسی دقیق قضات قرار بگیرد./

دیدگاهتان را بنویسید