علی رضایی، حقوقدان و وکیل عباس عبدی:

🔹جناب آقای عبدی برخلاف دیگران هیچ علاقه و تمایلی به رسانه‌ای کردن پرونده‌های قضایی خود ندارند. علت آن هم این است که اولا ایشان بهره‌برداری شخصی و تبلیغ رسانه‌ای در مورد این قبیل موضوعات را کار نادرستی دانسته و ثانیا معتقد است که رسانه‌ای کردن پرونده‌های قضایی به روند رسیدگی لطمه می‌زند.

🔹از همه مهم‌تر اینکه آقای عبدی به ‌شدت درخصوص بهره‌برداری سوء علیه کشور با استفاده از این‌گونه خبرها حساسیت داشته‌ و در راستای التزام به مصالح ملی نمی‌خواهد خوراکی برای دیگران فراهم شود.

🔹باید تاکید کنم که اتهام انتشار مطالب خلاف واقع و نیز انتشار مطالب علیه قانون اساسی به ادنی دلیلی متکی نیست و از مفاد این یادداشت چنین اتهاماتی قابل استخراج نیست. نه موکل خبری را در آن یادداشت نقل کرده که قابلیت اتصاف به صدق و کذب داشته باشد و نه اساسا آقای عبدی در این یادداشت درباره اصول قانون اساسی چیزی نوشته است.

🔹 امیدوارم هیات قضات محترم برخلاف نظر هیات منصفه با لحاظ دفاعیات ابرازی حکم برائت آقای عبدی و جناب آقای بهزادی را صادر کنند و با رای خود نشان بدهند که از منظر اصول حقوقی مابین تحلیل و خبر، فرق فارقی است و نمی‌توان تحلیلگر را با ابزار نشر مطلب کذب و خلاف واقع به سکوت وادار کرد.

دیدگاهتان را بنویسید