🔹منابع غیربورسی به ۹ شرکت تخصیص یافته که مهمترین آن ها عبارتند از: پتروشیمی ایلام، پتروشیمی صدف خلیج فارس و پتروشیمی ارغوان گستر ایلام. پتروشیمی ارغوان گستر قرار است که کمتر از ۴ ماه آینده به مدار تولید بازگردد. شایان ذکر است که منابع حاصل از فروش بلوک ۳۰ درصد پتروشیمی صدف در واحد های آروماتیک و آریاساسول سرمایه گذاری شده است.

🔹 نکته قابل ملاحظه آن است که بررسی صورت های اصلی ترین سرمایه گذاری غیربورسی شرکت یعنی پتروشیمی ایلام گویای آن است که شرکت از فاز زیان دهی خارج شده و در شهریور ۱۴۰۲ به سود عملیاتی ۳۰۱ میلیارد تومانی رسیده!

🔹 کادر مدیریتی پتروشیمی ایلام به خوبی توانسته همزمان با رشد درآمد های عملیاتی، بهای تمام شده تولیدات را کنترل کند و همین امر جامپ ۱۱۳ درصد سود ناخالص مجموعه را رقم زده است. گفتنی است که زیان خالص مجموعه نیز از ۲/۷ هزار میلیارد تومان در دوره مشابه به ۱/۱ همت کاهش یافته که خبر بسیار خوبی برای سهامداران پترول است؛ چرا که به سود رسیدن این شرکت یعنی افزایش ارزش سبد سرمایه گذاری پترول.

🔹پروسه ارزشگذاری این دارایی ارزشمند کلید خورده و پس از اتمام، این مجموعه وارد بورس خواهد شد که خب به دنبال این رویداد، انتظار رشد ارزش بازار و سبد شرکت مادر را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید