🔹عصر دوشنبه هفته گذشته، دو ایرانی به نام‌های آرش میثاقی و سمیرا یوسفی در جریان یک تیراندازی در تورنتو به قتل رسیدند و ضارب هم لحظاتی بعد کار خود را با شلیک گلوله تمام کرد. این خبر کوتاه و هولناک اما ابعاد باورنکردنی و گسترده‌ای دارد.

🔹مردی که روز دوشنبه به زندگی خود و دو ایرانی ساکن تورنتو پایان داد اَلن کتس نام دارد. همسر او در گفت و گو با رسانه‌ها می‌گوید: «شوهرم مرد شیطان صفتی نبود. او فقط نتوانست از دست دادن تمام پس‌انداز زندگی مان را تحمل کند و این اتفاق تراژیک رخ داد.»

🔹ماجرا از این قرار است که این خانواده کانادایی می‌خواستند با آزاد ساختن ارزش خالصانه خانه خود، یک حساب سرمایه‌گذاری باز کنند. به همین منظور خانه خود را در رهن یک وام مسکن گذاشتند و پول وام را به صندوقی واریز کردند که به آن‌ها وعده سود بیشتر داده بود.

🔹حالا سمیرا یوسفی کجای این ماجرا قرار دارد؟ طبق دادخواست این پرونده شرکتی که آقای کتس در آن سرمایه‌گذاری کرد، متعلق به خانم یوسفی بوده که پوششی برای این کلاهبرداری بوده است. وکلای آقای کتس در تحقیقات خود متوجه می‌شوند که شباهت‌های زیادی بین این پرونده و کلاهبرداری‌های دیگری که آرش میثاقی به آن‌ها متهم شده است وجود دارد. آقای کتس در طی این کلاهبرداری خانه خود را از دست داد و فقط 331 هزار دلار در حساب بانکی‌اش باقی ماند. همسر آقای کتس بعد از این حادثه نامه‌ای از طرف همسرش پیدا کرد که نوشته بود: «مرگ من تقصیر میثاقی و یوسفی است.»/ هفت صبح

دیدگاهتان را بنویسید