مرتضی زبردست

والیبال ما برای رسیدن به روزهای اوج خود نیاز به مدیریت مطلوب، سرمایه گذاری مناسب، استعدادیابی سراسری و توجه ویژه به نونهالان و نوجوانان حقیقی دارد.
عبادالله نبی زاده، ملی پوش اسبق والیبال کشورمان در مصاحبه با سایت چند ثانیه ضمن اشاره به موارد فوق گفت: یکی از علل ناکامی والیبال ما در سال های گذشته استفاده از بازیکنان تقلبی در رده های نوجوانان و جوانان بوده که متأسفانه هنوز هم بعضا در تیم های باشگاهی دیده می شود.
وی افزود: وقتی ما بازیکن ۲۵ ، ۲۶ ساله را به تیم های ملی نوجوانان و جوانان دعوت می کنیم عملا به بازیکنان حقیقی تیم های پایه ظلم کرده و مدارج ترقی بازیکنان مستعد نوجوان و جوان را متوقف می کنیم.
بازیکن اخلاق مدار والیبال کشورمان در بخش دیگری از صحبت هایش تصریح کرد: زمانی که والیبال ما در رده های نوجوانان و جوانان به قهرمانی رقابت های آسیایی و جهانی می رسند اگر درست مراقبت و مدیریت شوند به طور طبیعی باید نفرات برتر این رده های سنی در تیم ملی بزرگ سالان نیز حضور یافته و به شکوفایی برسند.
بهترین بازیکن باشگاه های تهران که سال ۱۳۶۲ توسط يدالله کارگرپیشه به اردوی تیم ملی دعوت شد با اشاره به شرایط امروز والیبال کشورمان یادآور شد: خاموشی چراغ مسابقه های باشگاه های تهران ضربه مهلکی به والیبال پایتخت زد و بسیاری از تیم های تهرانی این رشته را نابود و فعالیت بازیکنان را محدود کرد، بنده از ۳۰ سال پیش در تیم های والیبال استقلال، دریانوردان، بانک ملی، دارایی، بنیاد شهید و پیکان بازی کردم و بارها شاهد بودم سالن برگزاری بازی ها مثل شهید افراسیابی، شهدای هفتم تیر و حتی سالن والیبال ورزشگاه آزادی مملو از تماشاگر می شد ولی مسوولان فدراسیون والیبال و هیأت والیبال استان تهران بدون توجه به جمعیت تهران بزرگ و تماشاگران مشتاق والیبال آن، تنها چشم به دیدارهای قهرمانی کشور و بعد هم لیگ برتر باشگاه های کشور دوختند.
بازیکن خوش پرش دهه شصت والیبال کشورمان که با تسلط و توان مندی در اسپک های قدرتی و سرعتی همواره عصای دست مربیان باشگاهی خود بود امروز هم در دوره بازنشستگی با همان مرام و منش ورزش کاری به عنوان مربی در خدمت تیم والیبال شرکت مارگارین است

دیدگاهتان را بنویسید