🔹عدم ورود مخبر به عرصه انتخابات روز گذشته ذهن بسیاری از تحلیلگران را به خود جلب کرد.

🔹اهمیت این مساله زمانی آشکارتر می‌شود که بدانیم پیش از این، برخی شواهد از ورود او به عرصه رقابت ها حکایت می کرد.

🔹مهمترین نشانه آن هم توافق دو بال سیاسی پاستورنشینان بود؛یعنی مهدی مجاهد معاون فرهنگی دفتر رییس جمهور و همچنین مقداد نیلی پس از قطعی شدن عدم ورود فتاح به این اجماع رسیدند که با وجود برخی اختلافات بهترین گزینه جانشین محمد مخبر است.

🔹 حال پرسش مهم این است که با وجود این اجماع بزرگ چه شد که مخبر ترجیح داد عطای آمدن را به لقایش ببخشد.

🔹شنیده‌ها حاکی از این است که نیامدن سرپرست ریاست جمهوری ماحصل یک توافق مهم در پشت پرده میان برخی جریانات اصولگرا است.

🔹براساس شنیده‌های «دنیای‌اقتصاد» در جلسه‌ای کم‌سابقه که میان محمد مخبر، محسن رضایی و محمد باقر قالیباف برگزار شد،این سه چهره ارشد جریان اصولگرا در مورد نامزدی محمدباقر قالیباف به اجماع رسیدند.

🔹 این اجماع نظر باعث پایان یافتن تردیدهای قالیباف برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری شد و مخبر نیز که سابقا با برخی جریان های سیاسی در درون پاستور اختلافاتی یافته بود،از شرکت در انتخابات به عنوان نامزد تیم سیاسی پاستور اعلام انصراف کرد.

🔹گفته می شود صادق محصولی دبیر کل جبهه پایداری و بخشی از این جریان نیز در این شبه ائتلاف حضور یافته اند.

🔹 قطعی شدن تصمیم مخبر در مورد عدم حضور در عرصه رقابت‌ها،به اختلافات در تیم سیاسی پاستور نیز دامن زده است.

🔹بگونه‌ای که مقداد نیلی از یک طرف و مهدی مجاهد از طرف دیگر تصمیم گرفتند بصورت جداگانه نامزدهای مورد نظر خود را برای ثبت نام به وزارت کشور بفرستند.

🔹 از میان چهره هایی که از درون پاستور اعلام کاندیداتوری کرده‌اند اسماعیلی، منظور و صولت جریان نیلی را نمایندگی می‌کنند و در مقابل قاضی‌زاده وبذرپاش نیز از طرف جریان دوم وارد گود انتخابات شده اند.

🔹 بنابراین در نبود گزینه هایی چون فتاح و مخبر شاهد بروز جدایی در تیم سیاسی پاستور هستیم و این مساله به بحران گزینه برای تداوم راه دولت مستقر تبدیل شده است./دنیای اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید