🔹«کاهش سن جراحی‌های زیبایی به ۱۴ سال»! این تیتر خبری بود که طی روزهای اخیر سر و صدای زیادی به پا کرد. موضوعی که طی سالیان اخیر اولین باری نیست که مطرح می‌شود، اما هربار به اندازه بار اولی که اعلام شد، باعث تعجب اکثر افراد شده و برخی را هم به وادار به واکنش می‌کند؛ هرچند که به نظر می‌رسد همه این هیاهوها در نهایت پس از چند هفته تمام می‌شود تا روزی که احتمالا دختران و پسران بیشتری را با چسبی روی بینی در راه رفتن به مدرسه ببینیم!

🔹البته تنها عمل جراحی زیبایی‌بینی نیست که متقاضیان زیادی دارد؛ چنانچه محمد رئیس‌زاده _ رئیس کل سازمان نظام پزشکی _ با تاکید بر اینکه تقاضا برای اقدامات زیبایی در کشور ما بیمارگونه است، می‌گوید: تقاضا برای این خدمات در ایران نسبت به میانگین دنیا عدد بالاتری دارد؛ حوزه زیبایی عملا یَله و رها است و مردم با طیب خاطر هزینه‌های آن را پرداخت می‌کنند. مردم باید بدانند خدمات زیبایی می‌تواند به قیمت جان آن‌ها تمام شود و یا سلامتی آن‌ها را تا مادام‌العمر تحت تاثیر قرار دهد.

🔹سیمین کاظمی _ پزشک و جامعه‌شناس گفت: جامعه ما را جنون زیبایی فرا گرفته است افراد برای پذیرش اجتماعی، کسب منزلت، دریافت احترام و تحسین، لازم است زیبا باشند. افراد از روی چهره، ظاهر و لباس قضاوت می‌شوند، شعور، اخلاق و سواد اهمیت خود را از دست داده و در عوض زیبایی ظاهری جای همه این موارد را گرفته است. فشار اجتماعی سنگینی برای زیبا شدن و کسب مقبولیت روی افراد وجود دارد بنابراین؛ بسیاری احساس وظیفه می‌کنند خود را با استانداردهای زیبایی به وجود آمده منطبق کنند.

دیدگاهتان را بنویسید