کاهش ۲ میلیونی حباب سکه

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران ضمن اشاره به تاثیر کاهش نرخ ارز در بازار در پی مدیریت بانک مرکزی در این حوزه بر روند نزولی قیمت‌ها در بازار سکه و طلا، از بازگشت آرامش به بازار سکه و طلا در یک هفته اخیر خبر داد و اعلام کرد که کاهش تقاضا و کاهش قیمت‌ها در بازار سکه و طلا، سبب تخلیه دو میلیون تومان از حباب سکه در این هفته شد.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی اظهار کرد: در هفته‌ای که گذشت، بطور متوسط ۴۲ دلار قیمت جهانی طلا با کاهش همراه بود. از سوی دیگر باتوجه به نوسان شدید ارزی که در ۱۰ روز گذشته در داخل شاهد بودیم، کاهش نرخ ارز در این هفته رخ داد و هر دلار به کانال ۴۰ هزار تومان کاهش پیدا کرد که این، خود از عوامل موثر در کاهش قیمت و کاهش التهابات در بازار سکه، طلا و ارز بود.

نایب رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران تصریح کرد: مدیریت بانک مرکزی در کنترل نرخ ارز کارساز شد و با کاهش نرخ ارز، قیمت سکه و طلا هم تحت تاثیر قرار و سیر نزولی در پیش گرفت. در هفته پیش از این هفته (هفته منتج به ۱۲ اسفند ماه)، قیمت سکه تا ۳۸ میلیون تومان هم افزایش پیدا کرد اما از ابتدای این هفته شاهد یک ثبات قیمت در بازار بودیم. روز گذشته (پنجشنبه) در آخرین معاملات بازار جهانی قیمت هر اونس طلا ۱۸۱۵ دلار بود که همانطور که اشاره شد بطور متوسط ۴۲ دلار نسبت به ابتدای هفته کاهش قیمت داشت.

دیدگاهتان را بنویسید