🔹آیا این باور قدیمی که عقب هواپیما امن‌تر است واقعیت دارد؟ مجله تایم در گزارشی در سال ۲۰۱۵ نوشت که بررسی سوانح هواپیمایی از سال ۱۹۸۵ تا ۲۰۰۰ نشان داده است که میزان مرگ‌و‌میر در یک سوم انتهایی هواپیما ۳۲ درصد، در یک‌‌سوم جلو ۳۸ درصد و در قسمت میانی ۳۹ درصد بوده است. بدترین صندلی‌ها کنار راهرو و در یک‌سوم میانی بودند که میزان مرگ‌و‌میر ۴۴ درصد بود. اما این موضوع همچنان در سال ۲۰۲۴ صدق می‌کند؟

🔹سی‌ان‌ان به نقل از کارشناسان ایمنی هوانوردی می‌نویسد این موضوع فقط افسانه‌ای قدیمی است. رئیس بنیاد ایمنی پرواز، به سی‌ان‌ان می‌گوید: هیچ داده‌ای وجود ندارد که نشان دهد بین موقعیت صندلی و احتمال زنده ماندن رابطه‌ای وجود دارد. هر سانحه متفاوت است.

🔹با این حال، کارشناسان معتقدند بین صندلی که بیشترین احتمال زنده ماندن در برخورد اولیه را داشته باشد و صندلی که به مسافر اجازه می‌‌دهد سریع‌تر از هواپیما خارج شود تفاوت وجود دارد و باید دنبال گزینه دوم بود.

🔹اما مهم‌تر از همه، به یاد داشته باشید هنگام سانحه هوایی که امکان زنده ماندن وجود داشته باشد، این وظیفه مسافران است به گونه‌ای عمل کنند که امکان زنده ماندن را برای بیشترین تعداد ممکن فراهم کنند. به یاد داشته باشید که «هر ثانیه اهمیت دارد».

دیدگاهتان را بنویسید