🔹این روزها که شور انتخاباتی در ستاد نامزدها و جریان‌های سیاسی بالا گرفته است، یکی از مباحثه قابل‌طرح در حوزه رسانه موفقیت یا عدم موفقیت کمپین‌ها است.

دکتر محمدعلی الستی کارشناس جامعه‌شناسی رسانه و ارتباطات:

🔹حضور ۴۰ درصد از واجدین شرایط در پای صندوق رأی انتخابات ۸ تیر و عدم حضور ۶۰ درصدی که قطعاً دچار یاس سیاسی بودند و در این شکی وجود ندارد.

🔹در همه کشورها ۲۰ تا ۲۵ درصد افرادی هستند که در هیچ انتخاباتی شرکت نمی‌کنند؛ اما بقیه به‌خاطر شرایط موجود دچار یاس شده‌اند. ‌

🔹آنچه از صحنه عمل می‌تواند دید این است که یک دو قطبی عمیقی در جریان‌های سیاسی شکل گرفته است، به اصطلاح عامه حیدری و نعمتی است.

🔹دوقطبی که یک طرفش کسانی هستند که به یک دستی حاکمیت معتقد هستند و کار را یک سویه می‌بینند و نظراتشان را در دوره‌های گذشته جامعه شنیده است و گروه مقابل، طیف کوچکی که می‌خواهند این افراد به قدرت نرسند و عمل آنان را خنثی کنند.

🔹این وضعیت نشان از یک هشدار دارد، آنان که می‌توانند صحنه گردان توسعه سیاسی باشند و جامعه مدنی را تحقق ببخشند دیگر وجود ندارد، بلکه فقط دو گروه مانده اند که کینه عجیب و عظیمی به هم دارند و در حال رقابت هستند و انتخابات را هدایت می‌کنند. این یعنی هر کدام فرصتی پیدا کنند بی رحمانه طرف مقابل را از صحنه بیرون خواهند کرد که به نفع کشور نیست./خبرآنلاین

دیدگاهتان را بنویسید