🔹اخبار ساعت ۱۴ شبکه اول سیما در حالی خبر از آغاز سفرهای استانی رییس جمهور داد و به این بهانه گزارشی تصویری هم پخش کرد که در واقع روایت تأکید و تصریح رهبری بر ضرورت دیدار رویارو با مردم و سفرهای استانی است و بیشتر ناظر به سفرهای رییسان جمهوری پیشین و نه سخنی از رییس جمهور فعلی یا اعلامی از جانب سخن‌گوی دولت او. در حالی‌که موضوع گزارش این است که به زودی آغاز می‌شود. در واقع می‌خواهند بگویند باید آغاز شود و به معنی این نیست که آغاز شده یا دقیقا کی شروع می‌شود.

🔹 البته از سفرهای استانی دکتر پزشکیان هم تصاویری پخش شد منتها مربوط به ۲۰ سال قبل و در مقام وزیر بهداشت دولت خاتمی یا در دوران انتخابات در حالی که منظور از خبر اتفاقی است که رخ داده باشد یا دست کم یک مقام دولتی که اعلام کند چنین برنامه‌ای در پیش است. خبر، همان آرزو یا باید های مود نظر نیست. خبر اتفاق افتاده و روایت می شود و با گزاره ای که باید اتفاق افتد تفاوت دارد.

🔹در واقع صدا و سیما به هر وسیه ای متوسل می‌شود تا پزشکیان آنی نباشد که هست یا آنی بشود که آنان دوست دارند.در این گزارش به سفرهای استانی رهبری در جایگاه کنونی و ریاست جمهوری و نیز هاشمی رفسنجانی و احمدی‌نژاد (‌بدون نمای نزدیک) و حسن روحانی و صد البته مرحوم رییسی اشاره شد ولی به خاتمی نه. در حالی که پزشکیان به عنوان وزیر بهداشت خاتمی به بم رفته بود و معاون اول آن دولت اکنون معاون اول رییس جمهور فعلی است.

🔹این که رییس جمهور باید به سفر استانی برود یا اگر نرفت بپرسند چرا نمی‌رود یک بحث است و کاری رسانه‌ای ولی این که گزارش خبری تهیه کنند درباره خبری که هنوز به وقوع نپیوسته کاری است که شاید تنها از صداو سیمای ایران برمی‌آید و می توان به حساب نارضایتی مدیران این سازمان از روی کار آمدن پزشکیان گذاشت زیرا آرزوی مدیران سیاسی صدا وسیما ریاست جمهوری سعید بود نه مسعود!/عصرایران

دیدگاهتان را بنویسید