مام جمعه اردبیل در رابطه با مسئله آذربایجان و ارمنستان گفت: ملت عزیز و بزرگ آذربایجان توجه کنند که ایران آذربایجان را دشمن خود نمی‌داند و جای دشمنی هم نیست و لذا هیچ تهدیدی از ایران برای آذربایجان وجود ندارد و ایران تا حال از هیچ خیرخواهی برای آذربایجان مضایقه نکرده است.

آیت الله سیدحسن عاملی، چهارم فروردین در خطبه های این هفته نماز جمعه که در محل مصلای اردبیل برگزار شد، خطاب به ملت جمهوری آذربایجان اظهار کرد: ایران ذره ای حمایت از ارمنستان ندارد و هر چه در این باره گفته می شود همه دروغ محض است. ایران در تمام مجامع بین المللی از تمامیت ارضی آذربایجان دفاع کرده و به نفع آذربایجان رای داده است. ایران بارها اعلام کرده که کل قره باغ خاک آذربایجان است و ارمنستان هیچ حقی در آن ندارد و رهبر عظیم الشأن ما در سخنرانی‌های خود تصریح کرده که قره باغ خاک آذربایجان است.

امام جمعه اردبیل خاطرنشان کرد: آنچه ایران به آن حساس است به هم ریختن مرزها و بستن راه ایران به طرف اروپاست و حساسیت ایران به این مسئله هیچ ربطی به ارمنستان ندارد و به معنی حمایت از ارمنستان نیست. خط قرمز ایران دوام و بقاء مرزهای بین‌المللی است. یک بار این مرز توسط ارمنستان به هم ریخت. ۲۵سال جنگ اتفاق افتاد و هزاران انسان بی گناه جان خود را از دست دادند. اگر دوباره مرزهای بین المللی به هم بریزد، ۲۵ سال دیگر جنگ شروع و منطقه به جولان نیروهای خارجی تبدیل خواهد شد و این قطعاً به نفع آذربایجان نیست.

دیدگاهتان را بنویسید