روزنامه قدس نوشت:
🔹بارها از دغدغه‌های پزشکان و پرستاران گفته‌ و تلاش آن گروه که در هر شرایطی با شرافت و مسئولیت‌پذیری به حرفه‌ خود مشغول‌اند را ارج نهاده‌ایم.

🔹اما آنچه کمتر به آن پرداخته شده، رفتار برخی از اعضای این صنف با بیماران و گمشده‌ای به‌نام «اخلاق» در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به‌ویژه بخش دولتی و نیمه‌دولتی است.

🔹دغدغه بیمارانی که در فرایند پیگیری درمان علاوه بر درد و رنج بیماری، به آن‌ها توهین می‌شود، نادیده انگاشته می‌شوند و تحقیرهایی را تحمل می‌کنند.

🔹رئیس مرکز غدد دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌گوید: مراجعات بیماران به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی -به‌ویژه دولتی و نیمه دولتی- بسیار زیاد و امکانات این مراکز محدود است.

🔹وی معتقد است: بخشی از نارضایتی بیماران از کادر درمان و پرسنل مراکز درمانی بحق بوده و باید از طریق آموزش به کادر درمان و پرسنل و ارزیابی مکرر رعایت حقوق بیماران به حداقل ممکن برسد. امکان شکایت بیماران به سازمان نظام پزشکی هم وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید