🔹براساس آمار نهایی اعلام شده از سوی ستاد انتخابات ۲۴۸۲۹ نفر ثبت نام خود برای حضور در انتخابات مجلس دوازدهم را نهایی کرده اند و باید منتظر بررسی صلاحیت شان از سوی هیات های اجرایی و شورای نگهبان باشند.

در آمارهای اعلام شده از سوی وزارت کشور، سهم زنان از جمع کل ثبت نام کنندگان ۱۲ درصد اعلام شده است و مردان ۸۸ درصد. بررسی تعداد ثبت نام کنندگان دو انتخابات اخیر(مجلس یازدهم و دوازدهم) نشان می دهد سهم زنان در مرحله ثبت نام در انتخابات قبلی نیز ۱۲ درصد بوده است و مشارکت پررنگی از سوی زنان برای کاندیداتوری در مجلس را شاهد نبوده ایم.

🔹بر طبق آمار رسمی در دوره دوازدهم انتخابات مجلس، استان های البرز، تهران، قم، خراسان رضوی، چهارمحال و بختیاری، یزد، اصفهان، قزوین، فارس و گلستان در صدر نام‌نویسی‌ها قرار دارند. نکته قابل توجه آنجاست که در ثبت نام انتخابات دوره یازدهم استان های تهران، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان و فارس پیشتاز ثبت نام کاندیداها بوده اند اما در انتخابات مجلس دوازدهم پایتخت جایگاه صدرنشینی را از دست داده و به البرز واگذار کرده است.

🔹براساس آنچه ستاد انتخابات کشور اعلام کرده است، ۲ درصد ثبت‌نام‌کنندگان، یعنی حدود ۴۹۶ نفر سابقه نمایندگی ادوار نهم تا یازدهم مجلس را دارا هستند. همچنین تسنیم در مطلبی مدعی اقبال جوانان به این انتخابات شده و آورده است: متقاضیان دارای سن از ۳۰ الی ۵۰ سال ۶۵ درصدِ داوطلبان را تشکیل می‌دهند./

دیدگاهتان را بنویسید